Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Hade i höstas inne min Santa Fee -05 på bromsreparatation. När jag sedan fick tillbaka bilen så hördes ett "klonkande" ljud då man körde på lite guppigare vägar. Kollade vid ett antal tillfällen om något syntes med det gjorde det dock inte. Inte fören jag råkade se när bilen stod i lutning med motorhuven pekandes nedåt. Då hängde vänster bromsok enbart i den övre skruven och den andra skruven saknades helt. Inte konstigt att det har varit missljud med andra ord då det har varit ojämnheter i vägbanan. (Inte heller kul då jag befann mig ca 100 mil hemifrån vid upptäckten).

Nu till min fråga då.. jag lämnade självklart tillbaka bilen på verkstaden och de fixade det kostnadsfritt för mig och lovade att jag skulle få en bra kompensering nästa gång jag lämnade in bilen. Så idag var det dags för lite annat fix på bilen och får veta att dessa reparationer kommer att kosta ca 12 000 kr.. och jag ska få 3% rabatt pga Deras misstag förra gången.

Jag kan inte annat än känna att detta är ett hån! Alltså så tycker de att jag skall få 360 kr tillbaka när jag har kört med ett löst bromsok som de tabbat sig med.. vilket skulle ha kunnat ge mycket stora skador om det inte upptäckts i tid! Jag lämnar bilen på verkstad för att det skall vara fackmannamässigt lagat och för att jag inte skall oroa mig för att säkerheten äventyras!
Jag vill gärna ha kommentarer om 3 % är en skälig kompensation =)

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

240 startar inte

Nu har jag felsökt ännu mer på den[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]