Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena de är så att jag har fått tag på en volvo 855 glt 95 för billiga pengar och tänkte kolla vad de är som skiljer sig mot 850 92 förutom att de är en kombi då :) ska då plocka reserdelar från den , tack vare den är frontkrockad :)

Skulle va kul med lite svar :)

Mvh Erik
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: förtydligade rubriken lite
Förutom det uppenbara att 92:an har fyrbultade hjul och 95:an fembultade så är en hel del likadant.
Det är ju en rätt "bred" fråga. Det går säkert att räkna upp tusen saker som är lika och tusen som är olika. :roll:
92 var ju första årsmodellen med allt vad det innebär om barnsjukdomar. Saker som sedan ändrats och förbättrats allteftersom. 95 blev fronten aningen faceliftad med lägre strålkastare t ex.
jo de är ju sant :) men hade i tanke att göra min till 5 bult så :)

ja de har du rätt i men skulle va lite kul att veta tex vad som passar från karossen osv :)

men ska hämta den idag så får väl se då :D
tack för svaren men har ni nått att tillägga så gör de :P
Allt i karossen är lika utom: Strålkastare, Lister under strålkastare, Baklysen, Nav, Stötfångare bak (Eftersom det är en kombi)

För övrigt så passar inte heller: Halvljusrelä.
Mer än så kommer jag inte på :)
Men i grund och botten är det samma bil ändå så :)
Tackar för infon :) jo bilarna är ju rätt lika förövrigt så :)

Jo tänkte ju sälja delarna jag inte skulle ha alls så :)

men de sket sig :/ bilen var väl lite half ful , såg lite ut som dom har backa in i saker , dörrar var buliga osv .

Men tänkte skit samma vi tar med bilen hem så var trailern för smal så fick inte på bilen så de vart inge köp :)

Så får väl leta på lite grejjer sen instället :)

Tackar iallafall för infon :)
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]