Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Stor update!

Har varit hos Eccy under helgen och fixat diverse saker på bilen.

Först undersökte vi varför jag hade ett ganska rejält klonk och anledningen var den här polaren:
Bild
Genomslagsgummit hade hamnat fel när jag rev det senast så den låg löst i fjädern och slog.

när jag vid bärarmsbytet drog av undre fjäderfästet (som vanligt) köpte jag ett helt nytt på volvo och är därför kanske 40-50 mil gammalt. trodde därför inte det skulle vara någon match men splinsen gick åt helvete även på denna.

Bild
Tur det inte är någon skönhetstävling när man låter svetsen jobba :)

Fann en annons på ett "konkurerande" forum på nya klarglasblinkers, som jag har varit på väg att beställt på skruvat för 550 spänn inklusive frakt. köpte nu nya i kartong för 300 och hämtade upp på vägen ner till erik

Bild

Lilla plast-killen som håller fast tankluckan har varit sönder och sådant kan man ju inte gå med på. minns ej priset. typ en tjuga och art.nr ser ni på bilden.

Bild

En gammal och trött handbromsvajer ligger och självdör brevid en ny fräsch!

Bild

Eftersom bärarmen varit ner krävdes hjulinställning.

Bild

Och här är resultatet:

Bild

jag förstår inte siffrorna så noga men enligt Eccy ser det kanon ut, och sen är ju grön en fin färg

efter allt stök och bök med bilen var den välförtjänt en dusch och lite avfettning!

Bild

Tusen tack till Eccy för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Dalmans
Bara det dimper in lite lön på kontot igen ska jag köpa på mig ett kitt för rengöring av vevhusventilationen...
ska bli kul att ge sig på det bytet också.

andra planer:
- Byta höger bakdörr så snart jag får tillfälle att köpa en fräsch i rätt färg för rätt peng (den jag har är bulig å jävlig)
- XC Grill. tänk att man aldrig kan låta bli, detta som skulle bli en brukis, men kommer bli sjukt nice mot klarglasen så jag måste ha en.
- Tona rutorna
Användarvisningsbild
av Nexus
inte helt grönt på vänster bak men så är det ju en gammal krockbil oxå :wink: :D
Har du byt själv glasen på strålkastarna? Vill minnas de var ganska blästrade senast jag hade de :P
Kul se saker kommer till användning och det börjar bli stil på bilen nu 8)
Uppdatera mjukvaran

Det börjar bli dags för service på[…]

Jag tror att konkursen är ett tuffare slag f&[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställ[…]

Även här påstås P2600 har me[…]