- ons 14 mar 2012, 20:08
#628300
Ja inte skulle det vara något konstigt att en S/V40 2.0T rullat 25.000 mil. Rent maskinellt är det bra bilar, och kan verkligen rekomenderas. Svagheten på bilarna är i första hand rosten, som troligtvis kommer döda bilen före motor och låda såvida man servar det. Jag har själv 2 st. x40 med just 2.0T motorn, och motorn är en riktigt bra konstruktion. Pålitilig och alldeles lagom med pulver för vanlig vardagskörning! Har ena med automat och andra med manuell, och båda är klockrena i drivlinan och riktigt behagliga att köra och mig veterligen pålitliga robusta lådor. Köper du bilarna med mindre motorer, får du också avsevärt sämre lådor. Håll dig till turbomodellerna, och då kanske framförallt 2.0T. T4'an är större chans att den är sönderkörd!
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)