- lör 17 mar 2012, 11:07
Hämtade ut min V60 Drive Automat Igår :D
Summum, Hightech, Keyless, Balder, Komfortchassi, VOC, Lucka.
Bättre/positivare än förväntat vad gäller körbarhet/totalintryck, efter vad man läst på forumet.
Den har tagit 0,51 l/mil vid mycket blandad körning. Har iofs bara kört 10 mil hittills. Drar mindre än Frugans C30 D2-11 som nu rullat 4000mil :shock:
Lådan funkar/växlar underbart, dock känslig under 40 km/h som trådskaparen redan påvisat. Jag har en relativt lång 30 sträcka till jobbet. Använder då farthållaren vilket gör att det går utan ryck. Annars är jag mycket nöjd med S/S och lådan. Motorn räcker väl till för mig och mitt körsätt. Håller samtliga fartgränser och gör sällan omkörningar. Kör mycket i tjänst varför jag ej har bråttom :mrgreen:
Kör på sommardäcken (215/17) som levererades på bilen och upplever tyvärr ett betydande vägljud = Ej premium. Får väl öka stereon, samt förbanna att man inte valde till laminerade rutor, vilket tydligen gör mycket för nämnda vägljud.
Att uttala sig om kvalitet osv. är vansklig då det beror på vilka referensramar man har.
Har man aldrig kört annat än gamla Saabar o Volvo så ska man vara försiktig.
Jag har ägt nyare BMW (E39 och E60).
BMW E39 var bättre i kvalitet/sammansättning än BMW E60.
E60 var bättre i känsla på knappar/sammansättning osv. än Volvon.
Man får helt enkelt vad man betalar för. FInns nog inga genvägar där.
Har även upplevt Nya 5-serien vilken är i en helt annan liga än Volvo, dock minst 100 kkr extra.
Jmf. C30 är V60 mycket bättre i allt vad gäller kvalitetskänsla. Svärfars V70-03 är ljusår ifrån :D
Summasummarum hittills (iofs. bara 10 mil): Jäkligt nöjd !
Full med utrustning, snål och säker, bra utrymmen (jmf.BMW) samt att den ser bra ut för mycket vettiga pengar (prutade iofs 9,5% vid renköp).
Slipper jag strul med denna bil 2 år framöver så blir det Volvo igen, lätt!
Tyvärr fick dom inte igång VOCn när jag hämtade den :( . Telefonen fick inte kontakt med bilen/kontot! Någon som haft liknande?
Naturligtvis fixar dom ju det till veckan, men ändå.
A6 2,0 tdi Aut 2013
BMW 520 dA 2014
S70 2,0 SE Aut 1998
MB SL350 2006