Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Var och gjorde en 4-hjulsinställning i dag och då drog dom av en av bultarna till tvärarmen så den sitter bara i bult.
Är det svårt att byta denna bult? Är det bara att knacka ur den gamla och sätta dit en ny eller är det någon annat som behöver demonteras?
av Volvo_740_GLT
Det var inte det frågan gällde... Jag betalade bara halva priset på inställningen, så jag vill bara veta om det är bara att slå ut den gamla bulten och sätta dit en ny?
av oldtimersmc
Ja, men bara är ett vitt begrepp den lär nog sitta som fan för det är alu o stål något som alla metalurger vet att det ger problem med galvaniska strömar.spraja rostlösare och värm med gas.
Användarvisningsbild
av Nexus
Volvo_740_GLT skrev:Det var inte det frågan gällde... Jag betalade bara halva priset på inställningen?
men varför ska du stå jävlas med någon som de drog sönder på hjulverkstan? De borde direkt kunnat fatta beslutet denna bult som setat i "20 år" lär vi nog inte få loss. Tycker de ska ta ansvar. Lär kosta mera än 400 få det fixat om du ska lämna in..... bara så jag ser på saken
av *pettson*
Jag har under mina 20år ALDRIG varit med om nån skruv som *bara* är att byta när den sitter så fast att den gått av vid losstagningsförsöket.

I det här fallet som sagts så sitter stål i aluminium. Vilket brukar betyda att man antingen får smälta ned fästet med gasen eller såga av skruven med tigersåg. För att sen dela bakvagnen och byta tvärarmsfästet. När man ändå är där bör bägge fästena bytas för att undvika problem inom en kort period.
Det är inte så enkelt om man inte är van och har rätt plats, verktyg samt tid.
DennisCA's Volvo 850 -97

Nä det har jag inte kollat, men det är v[…]

Går det inte att skruva mer på juster […]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]