Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har börjat se mig om efter en ny bil till familjen då jag börjat tröttnat på xc60n,

Men när jag börjar titta på volvos modell program så ser jag att det finns ingen mer volvo som tilltalar eller passar mina behov tyvärr.
Kankse är dags att börja snegla neråt kontinenten inför nästa bilköp ?:-/ ?:-/
Får man fråga vad är det du inte gillar hos din xc60 idag. För attvi ska kunna hjälpa dig måste du berätta först vad är det du behöver?
Känner igen mig i din frågeformulering. Vilket genant I-lands problem. Vill jämt byta bil, och att försöka hålla ut i 2-4 år är alltid lika jobbigt. Finns inte så mycket att klaga på när det gäller XC60:n, en bra bil helt enkelt. Nästa bil lutar kanske åt en bensinare och icke suv/sav :???:

Just nu blänger jag på :shock: A4 Avant 2.0T Quattro, BMW 525xd, BMW X3 m.m. m.m.
V60 lär väl knappast ha mycket mindre plats än xc60 egentligen. Min erfarenhet är att suvar lastar betydligt mindre i verkligheten än vad det ser ut från utsidan. Kanske värt att provköra?

EDIT: Kan nog hjälpa om du skriver vad du letar efter i en bil överlag också, så kanske du kan få bra tips om något annat märke om nu inte volvo har något i det segmentet just nu.
Har varit i samma sits, även om jag egentligen inte var speciellt trött på min XC60 R-design.

Jag beställde en helt fullmatad V60 T6 awd R-design Polestar. Ångrar inte det bytet en enda sekund! Jävlar vilket drag!! :twisted: Såå mycket roligare att köra än XC60in när det svänger också! 8) (D)
Det jag vill ha nu är en snabb bil med en silkeslen diesel 6a under huven. Vill inte ha en massa vägljud vill åka väldigt komfortabelt men vill även kunna köra aktivt och inspirerat när andan faller på.

Xc60 är för mig en så intetsägande bil. Visst väldigt fin att titta på men där tar det även stopp tyvärr.
Jag måste kunna få plats med fru + 2 avkommor vi vill alla sitta bekvämt och ledigt och inte må dåligt efter en tur på 30 mil +.

Inget ont om xc60 men trodde verkligen en bil i den prisklassen skulle leverera lite mera. Är avundsjuk varje gång man använder fars e 350 cdi 2011 :(
Det är ju så en bil ska kännas,uppträda,växla,läta tycker man!!!

Ilands problem javisst men fortfarande ett problem :D :D
crumpets skrev:V60 lär väl knappast ha mycket mindre plats än xc60 egentligen. Min erfarenhet är att suvar lastar betydligt mindre i verkligheten än vad det ser ut från utsidan. Kanske värt att provköra?

EDIT: Kan nog hjälpa om du skriver vad du letar efter i en bil överlag också, så kanske du kan få bra tips om något annat märke om nu inte volvo har något i det segmentet just nu.

Kam ärligt talat inte se hur man får plats med 2 bilbarnstolar + 2 vuxna över 1.75 långa bägge två. Själv är jag 1.85 lång :(

Hade mer än gärna beställt en v60 d5 awd eller t6 awd om resten av familjen hade fått plats. Men efter att ha provkört v60 insåg jag att den var för liten för mina behov tyvärr.
Som Herkulez skriver, en BMW 525 d xDrive (dock en 4:a) eller en 530 d xDrive med komfortstolar, 4-zons klima och elvärme bak så åker ni kungligt. Ytterligare ett alternativ från BMW är 530 GT diesel xDrive, otroligt bekväm, lite höjd, grymt baksäte som kan ställas i lutning och i längsled för ökat bagagautrymme eller mer benutrymme i baksätet. I det bakersta läget är benutrymmet riktigt riktigt bra samtidigt som man får in en står väska på längden i skuffen. Desigen är lite älska/hata. Jag gillar den och bilen är helt fantastisk...
Kan man stå ut med antingen ett pris i stratosfären eller mager utrustning så är ju tysk premium ett alternativ.

Istället för en ny Volvo för 500000 kan man för de pengarna få en riktigt spännande tysk med två, tre år på nacken.

Finns många alternativ.
Servostyrning xc-70, 2008

Du behöver skölja systemet i vilket fall[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon här som har tips p&a[…]

Jag byter rem varje till varanat år. Vä[…]

Kolla plats 11 och 18 i bagaget. https://www.volvo[…]