Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
MrOverlord skrev:
buffy skrev:Melllanläggen sitter på plats, centrumbulten är dragen. Är inte splines som låter.
Låter ingenting vid gupp, svängar o dyl. Blir att inhandla ytterliggare en uppsättning belägg i veckan o se om det hjälper
Vad menar du med mellanlägg buffy???
Skrikplattor fattar jag det som? Alltså en plåtbricka mellan belägg och kolv, eller det andra på utsidan av fuskoken, bygeln eller vad vi ska kalla det ;)
av buffy
MrOverlord skrev:
buffy skrev:Melllanläggen sitter på plats, centrumbulten är dragen. Är inte splines som låter.
Låter ingenting vid gupp, svängar o dyl. Blir att inhandla ytterliggare en uppsättning belägg i veckan o se om det hjälper
Vad menar du med mellanlägg buffy???
refererade till arnolds inlägg så det är skrikplattorna som menas
Användarvisningsbild
av Vojje
Är skrikplattorna verkligen gjorda av plåt. Trodde själva vitsen var att beläggen inte skulle ligga mot metall på baksidan och skrika, utan istället dämpas av ngt annat material.
av Arnold
Vojje skrev:Är skrikplattorna verkligen gjorda av plåt. Trodde själva vitsen var att beläggen inte skulle ligga mot metall på baksidan och skrika, utan istället dämpas av ngt annat material.
Det finns både av metall och mjukt material som man kan klippa i. Vitsen med dem är att de fyller upp oket så att beläggen inte vibrerar vid inbromsning. Det är när beläggen vibererar som bromsarna skriker.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]