Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StigJ
Jag har en V60 2012 och är konfunderad över radions funktion. Förinställt på panelen har jag på 1:an P1 och
på 4:an lokalradion P4. Fungerar bra hemmavid. Jag är van vid från tidigare Volvobilar att vid start inom andra
sändningsområden med andra frekvenser att radion automatiskt söker rätt P1 eller P4 frekvens när jag slår på
radion. Nu måste jag tydligen själv söka reda på rätt t.ex P4-frekvens om jag sen vill byta till P1 skall jag även
då söka rätt frekvens och går jag sen tillbaka till P4 kväver det en ny sökning. Jag haft bilen inne hos min
Volvoverkstad som endast gav beskedet att radion fungerar normalt. Är det så här det skall fungera . För mig
framstår det som obegripligt ned tanke på allt säkerhetstänkande som Volvo är känt för.
av Biltoken
Nej, den ska naturligtvis byta frekvens själv även om du byter kanal under färd. Det gör i alla fall min XC60 och det är ju samma Sensus styrning i bilarna.
av LJN
Jag lägger till en fråga ang. radio i V60 MY12, i min g:a V70II så skiftade radion station till en starkare automatiskt när man körde på "långresor" Men i min nya V60 så får jag trycka på önskad "kanalknapp" för att aktiverar en ny/starkare sändare? Är det någon inställning som jag missat i menyn?
Senast redigerad av 1 LJN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Har ni testat "tum hjulet" eller ok knappen kanske man skall kalla den på ratten?
Dålig mottagning, scrolla med hjulet och välj en ny eller leta upp liknande station, min har lite svårt för att följa "reklam" kanalerna ibland.
Användarvisningsbild
av Bame
Hej.

Min V60 har preliminär lev. V19 så jag har bara lusläst manualen och enl. sid 223 ställer man om "Automatisk Frekvensuppdatering" (AF) i FM-läge under FM-meny -> Avancerade inställningar -> Automatisk frekvensuppdatering.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, det gör man, men min XC70 2012, som alltså också har Sensus, hänger sig ibland. När jag kör till jobbet finns det en lokal P4-sändare där jag bor, som är rätt att använda där. Men när jag kommer fram, 30 km bort, ska man ta in en annan. Några gånger har det hänt att radion har susat och burit sig åt, för att den inte bytt. Jag provade att stänga av infotainmentsystemet, med knappen i övre vänstra ratten, och sen sätta på det igen. Sen fungerade det igen, i flera veckor, innan det vid något tillfälle hände att den hängde upp sig igen.

Så de har något programfel där.
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]