Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Biltypen och modellen är inte den sämsta.
Det sämsta är ägarkontrollen innan köp, alla kategorier. Bara det är billigt så köps vadsomhelst oftast.
Framförallt så kontrolleras ingenting vid köp. Det är alltid bilens fel sen om nåt händer senare. Oavsett fabrikat.
En bil i normalservat skick går inte sönder flera ggr per år oavsett miltal eller för den delen fabrikat.
Däremot en bil som utsatts för taskigt underhåll och ett o annat ljug vid försäljningen brukar skapa en hel del kostnader.

Biltypen ska ha 10W40 halvsyntet.
*pettson* skrev:Biltypen och modellen är inte den sämsta.
Det sämsta är ägarkontrollen innan köp, alla kategorier. Bara det är billigt så köps vadsomhelst oftast.
Framförallt så kontrolleras ingenting vid köp. Det är alltid bilens fel sen om nåt händer senare. Oavsett fabrikat.
En bil i normalservat skick går inte sönder flera ggr per år oavsett miltal eller för den delen fabrikat.
Däremot en bil som utsatts för taskigt underhåll och ett o annat ljug vid försäljningen brukar skapa en hel del kostnader.

Biltypen ska ha 10W40 halvsyntet.
Nästa gång jag köper en bil så ska jag vara mycket mer nogrannare. Man tänker inte så mycket när man får ett bra pris för en då fungerande bil. Bilen har 10W40 halvsyntet fick jag reda på av säljaren.

Tack för ditt svar

/Mvh Pedersen

När du mäter lambdasonden ska du mä[…]

Hmm fick inget meddelande idag

Lite inte på laddningslampan, den förbl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nä det har jag inte kollat, men det är v[…]