Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rappajenzen
#626598
ThinhO skrev:
Rappajenzen skrev:tackar! ;) men vill ju som att lacken inte ska spricka så bilen förblir nog hög ;(
Det är inga problem alls om du tar det lungt och försiktigt! Mvh Jimmy
Behöver inte pressa ut kanten utan mer vika in den, men är rädd för småsprickor som i sin tur leder till rost.... lite synd på bilen är helt rostfri, känns som den får vara ändå. Om de inte finns något seriös verkstad som kan hjälpa mig :)
Användarvisningsbild
av Hygglo
#626939
ThinhO skrev:De ja har pratat om hela tiden är att vika upp
kanten inte "bredda/valsa ut skärmen" :)

Var noga med att rostskydda direkt efteråt de gjorde jag!
Så jäkla sugen på att börja nu på en gång men fälgarna har inte kommit än.. Jag vet att jag kommer behöva modifiera lite men inte hur mycket..
Har köpt rostskydd och färg utifall att det blir småsprickor i lacken.
Ska göra ett eget bakskärmkantsbockningsverktyg som jag ska använda. Ska nog gå och göra det nu :p
Användarvisningsbild
av Hygglo
#627349
Nice!
Idag har jag vikt in kanten men det gick inte vika så mycket som jag trodde.
från kanten fram till punktsvetsarna gick det sen blev det tvärstopp.
Kanten blev dvs vikt på mittan så halva 10-15mm blev invikt. Hoppas det räcker.. Det visar sig i morrn då fälgarna förmodligen kommer då..
Min bil är ju inte sänkt något (än) åså sitter det gummiklossar i fjädrarna som ska styva upp så det borde inte vara något problem..
Hur går det fritt i fram? är det bara kapa 2 varv? eller kommer jag mosa innerskärmarna då?
Användarvisningsbild
av Hygglo
#628167
Så här blev resultatet.
Det var en del pyssel med att få centrumkåporna att passa då dom tog i plåt skyddet i centrum. Men efter lite modifiering av kåporna så passade även dom :)
Framtida plan är nu att montera sänkfjädrar i fram. Bak blir det bra när jag tagit bort gummi klossarna i fjädrarna.
Bild
Användarvisningsbild
av ThinhO
#629470
Hygglo skrev:Så här blev resultatet.
Det var en del pyssel med att få centrumkåporna att passa då dom tog i plåt skyddet i centrum. Men efter lite modifiering av kåporna så passade även dom :)
Framtida plan är nu att montera sänkfjädrar i fram. Bak blir det bra när jag tagit bort gummi klossarna i fjädrarna.
Alla tiders!:)
Ja köpte 3mm's spacer plattor från biltema för att få in centrumkåporna fram!

Mvh J :)
Användarvisningsbild
av Hygglo
#629501
ThinhO skrev:
Hygglo skrev:Så här blev resultatet.
Det var en del pyssel med att få centrumkåporna att passa då dom tog i plåt skyddet i centrum. Men efter lite modifiering av kåporna så passade även dom :)
Framtida plan är nu att montera sänkfjädrar i fram. Bak blir det bra när jag tagit bort gummi klossarna i fjädrarna.
Alla tiders!:)
Ja köpte 3mm's spacer plattor från biltema för att få in centrumkåporna fram!

Mvh J :)
Var inne på spacers jag med från början men jag ville ha så mycket gäng som möjligt kvar i muttrarna så jag skippade såna..
Det jag gjorde var att slipa ur ca 3 mm ur plastkåpan samt platta till navkåpan ett par mm så passade dom kanoon.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]