Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

tjenare på väg hem ifrån jobbet igår så tvär stannade bilen,men efter några minuter igen så starta den. samma visa i dag tvär stannade men starta direkt igen sen. men jag stannde till på vägen för att köpa snus, då vart de värre. stod cirka en timme passade på att byta fördelar dosa och rotor under tiden. pang så var den igång igen.
går bra annars ingen förvarning utan bara tvär dör.

funderar på om de är bränsle relä som spökar elller tändgivaren till svänghjulet. någon vänlig själ som kan ge en förlorad själ några tips..

volvo 2,0 t 97års modell med 22 tusen mil på nacken
manuel låda och ac
[quote="Jocke S."]Dåliga lödningar i bränslerelät. Alt. dåliga lödningar i spridarrelät.[

ah okay ska prova byta dom, vart sitter spridarlät? bränslerelä sitter väl längst till vänster bakomsäkrings dosa
ruggen skrev:
Jocke S. skrev:Dåliga lödningar i bränslerelät. Alt. dåliga lödningar i spridarrelät.[

ah okay ska prova byta dom, vart sitter spridarlät? bränslerelä sitter väl längst till vänster bakomsäkrings dosa
Spridarrelät sitter vid vänster innerskärm. Bränslerelät sitter bakom säkringarna, mellanraden, längst till vänster.
En vän har exakt samma problem på sin Volvo 945 årsmod 97 med ca 35 tusen mil på mätarn.

Ska bli spännande och se om det löser sig för dig.

Hur ofta stannade bilen?

Denna stannar lite ibland och tvärdör för att senare starta och gå igen tills nästa gång det händer.
Kommer väll en halv mil så stoppar de. Har en mil till jobbet. Stannar aldrig på möran utan när jag ska åka hem. Byte bränsle relä i dag funkar inte de provar jag spridarrelä. Jag ska hålla dig uppdaterad :)
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]