Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
tobson skrev:Jag har idag fått ett felmeddelande!
"Motorsystem service erfordras"
Vad menas? :|
Kan vara allt mellan himmel och jord. Du får läsa ut felkoden.
av Willis
tobson skrev:Hur gör jag det eller raderar felmeddelandet?? ??:-/
Hos Volvo eller om du har flaxen att någon du känner har VIDA och DiCE enhet eller något annat för att få ut koderna iaf.
av tobson
Har köpt en OBD-färddator på Biltema.
Nästa gång det kommer upp ett felmeddelande kan jag nolla den själv.
990kr. :)
av lindstrom90
jag hade samma och pratade med volvo och de sa att det var inget att bry sig om, men om det var kvar efter 2 veckor så kunde dem släcka det åt mig.

men samtidigt tog jag ur orginalstereon för att kolla lite innan jag ska byta till eftermarknadsstereo och när jag satt tillbaka allt så försvann mitt motorlarm :P så irriterande att ha en triangel i brädan :D så testa dra och pilla lite smått på saker så kanske larmet försvinner. annars är det ju volvo som får ta bort det mot en kostnad om larmet inte försvinner
av llesrof
Så det är så ni gör - får ni en felkod så släcker ni den och kör vidare istället för att kolla vad som är fel och åtgärda detta :D
av tobson
Jepp.
Så gjorde Volvoverkstan med...
Nollade felkoden för 300 spänn utan att anteckna den så ingen vet vilken felkoden var för något :D
Annars då? Köpt nå körv på länge ;-//

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]