Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoyamha
Jag bländer inte heller av, 500watt i fronten lär man ju inte fega ur först ;)
80/100 tror jag det är i strålkastarna(mega hyper vita..), 3big knickare med 100watt.
och det lilla tycker jag lyser sjukligt bra :o
En väg som man knapp ser längre än 50meter MAX med halvlyset, ser man nu lätt flera hundra meter och vägen blev nästan som i dags ljus ju x)
Användarvisningsbild
av Tomas88
volvoyamha skrev:Eftermarknads xenon bläder 2 gånger av 10.
Medans fabriks brukar blända 8 gånger av 10.
Det ä min mening :D

Så kör på det!! :)
Hur har du kommit fram till detta?
Snarare tvärt om menar jag. De värsta xenonkonverterarna man möter brukar just vara 240/740/940.
av volvoyamha
Jag tycker därimot tvärt om :o
Jag tycker det brukar lysa så svingit starkt, inte alltid så högt med oftast så starkt så man får koncentrations svårigheter att köra när det är mörk
Användarvisningsbild
av bensinskalle
volvoyamha skrev:Jag bländer inte heller av, 500watt i fronten lär man ju inte fega ur först ;)
80/100 tror jag det är i strålkastarna(mega hyper vita..), 3big knickare med 100watt.
och det lilla tycker jag lyser sjukligt bra :o
En väg som man knapp ser längre än 50meter MAX med halvlyset, ser man nu lätt flera hundra meter och vägen blev nästan som i dags ljus ju x)
Effekten spelar inte så stor roll, det är ljusstyrkan som betyder något ;). Finns 55w som lyser bättre än 100w

Kan nästan sätta pengar på att mitt lyser bättre än ditt, 3st 55w xenon 4300k, har ljus över 500meter och reflexåtergivning över 1km ;)

Men fulkonvertera halvljuset? nej för fan... Hade en jävla v40 bakom mig förra veckan, det lyste fan rakt upp i taket i min bil, blev så förbannad så jag släppte förbi honom och tände mina, han blev nog ganska irriterad för han hade svårt att hålla rak kurs ;)
Användarvisningsbild
av Frrla
ofta tycker äldre människor inte om högre K då de upplevs blåare i deras ögon. yngre människor ser tex 8000k som helt vitt. jag har nått fel på mina ögon så de blir kanonblått och väldigt störande fast jag är ung.
så ofta är de är upp till var och en vad som fungerar bäst för dem.

sen bländar uteslutande alla hemmabyggekonverteringar om man inte har en reflektor avsedd för just den lampan.

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]