Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toke
Hej!

När jag i kväll skulle köra min V70 GLT så startade den först för att sedan stanna efter 2-3 sek. Sedan vill den ej starta. Tänder till men bara på någon cylinder. Kollade felkoderna och endast en felkod på "Volvo guard lock alarm" den är felkoden "GLA-541 Ignition Switch. Signal too low." Kan den ha något med startspärren att göra. Jag hittar inget om koden när jag googlar.

Är det någon duktig som vet vad jag skall börja kika på?

/Toke
av Tjonge76
Så gör min också. Har med stor sannolikhet felsökt det till startspärren. Jag tar ut nycklen, låser/låser upp, och vips så funkar det igen. Blir så var 20:e start ung.
Blinkar din larmdiod snabbt? Tyder i så fall på att nycklen ej är godkänd.
av Uninium
Gissar på att antennringen runt tändningslåset börjar bli trött eller chippet i nyckeln.Prova med nån annan nyckel.annars är det första vanligaste felet..
av Tjonge76
unlock26 skrev:Gissar på att antennringen runt tändningslåset börjar bli trött eller chippet i nyckeln.Prova med nån annan nyckel.annars är det första vanligaste felet..
Har dock läst några trådar om detta, och trots byte av antennring, så har felet kvartstått. Frågan är då om chippet i nycklen kan bli sämre, eller rent av bli sliten. Vad jag har för mig, så fungerar den som en pac-bricka, och såna slits ju inte.
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]