Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elmikko
En fråga till er volvo folket =)

Har varit inne och balanserat alla 4 däcken... men likväl så vibrerar d (inte lika mkt men lite) när man kommer upp i 100 +

Vad kan detta bero på ? ngt som behövs bytas ut?

Hoppas på svar så man slipper bli mer skakis än man redan blivit efter bil turerna haha
Användarvisningsbild
av js1
Är däcken runda? Något av dom kanske kastar?
Har du samma problem med sommardäcken?
Kan du fastställa om det är däckrelaterat eller beror på nåt annat?
Isåfall kanske bromsskivorna är skeva? Du kanske har glapp i styr/spindelleden?

Bara att börja bena ut och utesluta :P
Användarvisningsbild
av RaptorX
Lättast och billigaste första alternativ är väl slänga på andra hjul och provköra.
Användarvisningsbild
av sjoling
jag hade samma problem, över hundra så börja det vibrera. Felet jag hade va en skev bromsskiva
Användarvisningsbild
av buicksuper
Jag har samma problem och jag ska ta och byta motorkudde på höger sida under remskivan. För jag tror att det är felet på min - har läst på detta trevliga forumet att man får fenomenet med vibrationer när motorkudden är slut = fel vinkel på drivaxeln.
Ska skicka efter den på skruvat .se.
Användarvisningsbild
av sjoling
buicksuper skrev:Jag har samma problem och jag ska ta och byta motorkudde på höger sida under remskivan. För jag tror att det är felet på min - har läst på detta trevliga forumet att man får fenomenet med vibrationer när motorkudden är slut = fel vinkel på drivaxeln.
Ska skicka efter den på skruvat .se.
så kanske du blir av lite med "glappet" man kan uppleva om man trycker hastigt på gasen..
DennisCA's Volvo 850 -97

Nä det har jag inte kollat, men det är v[…]

Går det inte att skruva mer på juster […]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]