- mån 12 mar 2012, 08:00
#627529
Nu har jag provat ALLA j*vla olika lister, gummi, skumgummi etc etc mellan ruta o panel, skrammlandet vill inte försvinna. Nu när det börjat bli varmare så kommer det oftare också, kul!
Men nu ska det inte gnällas utan till min fråga.
Är det någon som har koll på vad det bör/ska/har kostat att öppna upp instrumentpanelen och fixa skiten? Det kan ju inte vara SÅ jevla avancerat när man vet mer eller mindre exakt var ljudet kommer ifrån?
Kan man "lyfta på locket" eller är det mycket mer avancerat än så?
Några tips på hur man skall framföra det till Bilia så dom enklast fattar vad det handlar om och inte gör något onödigt?
Någon här som får skramlet fixat på detta mer avancerade sätt och inte med hjälp av den för mig icke fungerande gummislangen?
Lite OT, körde min gamla Saab 900 -97 (svärfar äger denna nu, 17 00mil) i helgen, man kan ju säga att jag saknar frånvaron av småknäppande och knirr, det låter faktor 50 mer i min nya fina Volvo. Men komfort etc är ju outstanding i Volvon, det har hänt en del på ~15år!
/Kim
Men nu ska det inte gnällas utan till min fråga.
Är det någon som har koll på vad det bör/ska/har kostat att öppna upp instrumentpanelen och fixa skiten? Det kan ju inte vara SÅ jevla avancerat när man vet mer eller mindre exakt var ljudet kommer ifrån?
Kan man "lyfta på locket" eller är det mycket mer avancerat än så?
Några tips på hur man skall framföra det till Bilia så dom enklast fattar vad det handlar om och inte gör något onödigt?
Någon här som får skramlet fixat på detta mer avancerade sätt och inte med hjälp av den för mig icke fungerande gummislangen?
Lite OT, körde min gamla Saab 900 -97 (svärfar äger denna nu, 17 00mil) i helgen, man kan ju säga att jag saknar frånvaron av småknäppande och knirr, det låter faktor 50 mer i min nya fina Volvo. Men komfort etc är ju outstanding i Volvon, det har hänt en del på ~15år!
/Kim