Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle vilja ha fart på inbyggda telefonen i min bilrackare, om det går... ( v70n -00 ).

Som jag har förstått det fungerar det inte med ett vanligt nytt "3G" simkort från vilken operatörn som helst.......

Såååååå, vad ska man stoppa i för kort?

Eller kan man på något kul vis koppla ihop med mobilen?
bensinskalle skrev:Skulle vilja ha fart på inbyggda telefonen i min bilrackare, om det går... ( v70n -00 ).

Som jag har förstått det fungerar det inte med ett vanligt nytt "3G" simkort från vilken operatörn som helst.......

Såååååå, vad ska man stoppa i för kort?

Eller kan man på något kul vis koppla ihop med mobilen?

Du skall ha ett 2G kort från någon operatör dessa kan vara svåra att få tag i Men ring runt och prova

//Goose
Jag har en v70n 02 som jag har inbyggd telefon i.
Jag tog mitt gamla halebop simkort och satte i. funkar kalas super nöjd. I min är det vanligt simkort.
Bara gå in i en kiosk och köpa ett kontant kort. (100kr eller ibland gratis)
klimpan skrev:har sj ringt till telenor men enligt dom har dom inte några 2g kort längre säger dom. är sj i samma läge vill ha min tele igång med men verka svårt att hitta nått sim kort.
Jag har Telenor som operatör, och har dessutom tvillingkort (det var ett helvete att få till i och med att de slutat med det, men men). Jag kan använda mitt SIM i gamla hederliga lurar som Ericsson T28, T39, R310 (Hajfenan) och T68i. Därför tycker jag att det låter konstigt att Telenorkort inte skulle funka i Volvos telefon.

När jag tänker efter så har jag faktiskt använt mitt kort i kompisens fasta telefon i hans C70. Årsmodell vet jag inte, annat än att den är den första årsmodellen med plåttak.

Utifrån detta så tror jag att det är som vanligt när man pratar med teleoperatörernas kundtjänst: man har bättre koll som teknikintresserad konsument än oinspirerad "medarbetare" som det så vackert kallas.
thorell skrev:
klimpan skrev:har sj ringt till telenor men enligt dom har dom inte några 2g kort längre säger dom. är sj i samma läge vill ha min tele igång med men verka svårt att hitta nått sim kort.
Jag har Telenor som operatör, och har dessutom tvillingkort (det var ett helvete att få till i och med att de slutat med det, men men). Jag kan använda mitt SIM i gamla hederliga lurar som Ericsson T28, T39, R310 (Hajfenan) och T68i. Därför tycker jag att det låter konstigt att Telenorkort inte skulle funka i Volvos telefon.

När jag tänker efter så har jag faktiskt använt mitt kort i kompisens fasta telefon i hans C70. Årsmodell vet jag inte, annat än att den är den första årsmodellen med plåttak.

Utifrån detta så tror jag att det är som vanligt när man pratar med teleoperatörernas kundtjänst: man har bättre koll som teknikintresserad konsument än oinspirerad "medarbetare" som det så vackert kallas.
okej så det borde finnas då:P för när jag pratade fick jag svaret att gamla tele apparater ska funka med dom nya 3g simkorten och att dom då inte säljer 2g kort längre. får försöka igen för vore smidigt att ha tvillingkort =)
Det är precis så det funkar. Dagens SIM-kort har stöd för både 2G och 3G (såvida man inte har 3 som operatör).

Tvillingkort får man enklast genom att ta ett Affärspaket som abonnemang. När jag skaffade tvillingkort gick det inte att få det på privatabonnemangen nämligen.
thorell skrev:Det är precis så det funkar. Dagens SIM-kort har stöd för både 2G och 3G (såvida man inte har 3 som operatör).

Tvillingkort får man enklast genom att ta ett Affärspaket som abonnemang. När jag skaffade tvillingkort gick det inte att få det på privatabonnemangen nämligen.
Jaha, så då kan jag springa in typ vart som helst och bara köpa något kontantkort?

Har ju förstås 3, men skitsamma om jag inte har samma nummer, bara jag kan använda tefelonen ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
OTA 4.xx

Ja för flera veckor, kanske en månad se[…]

Svärmor hade Bosch LU-Jetronic insprutning p[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760