Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av theNope
Tjenare

Som Ämnesraden säger. Hela stereon fungerar fint men är också helt svart ?:-/

Nån annan som varit ute för samma sak? (som också gärna har en lösning på det hela?)

/Elias
av Jonas_latt
När jag köpte min v70n -02 så märkte jag på vägen hem att min också va svart.
Men när jag starta bilen dagen efter så funkade det och nu har den funkat sen des (halvår sedan)
Så har du tur kanske det hoppar igång. Pröva att nolla batteriet annars. Kostar ju ingt att pröva
av guffen
Dette er tydeligvis et kjent (vanlig) problem, er det ikke noen som har løsning på hva som er årsaken til at den mister belysningen?
Har sett forskjellige løsninger beskrevet: ny programvare, koble fra batteriet, er det ingen logisk forklaring på dette?
av Bagheera
Jag läste för länge sen här på forumet att om man byter stereon i bilen eller bara lyfter ur den och sätter tillbaka den så behöver man åka in till volvo och programera ihop dem igen.
Jag har samma problem och har ställt samma fråga själv nyligen...
av Arne
Bagheera skrev:Jag läste för länge sen här på forumet att om man byter stereon i bilen eller bara lyfter ur den och sätter tillbaka den så behöver man åka in till volvo och programera ihop dem igen.
Jag har samma problem och har ställt samma fråga själv nyligen...
Har plockat bort radion och återmonterat utan någta som helst bekymmer, behövde inte alls programmera ihop något.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]