- lör 03 mar 2012, 13:24
Tjänna ! Nu är det så att kupe fläkten har lagt av.. jahapp mitt i vintern ingen värme eller blåst på rutan.. PERFEKT! Håller på och gör om lite hemma också så har ingen garage plats till att mecka. Så åkte upp till mekonomen verkstad, och tänkte höra med en prisuppfattning.. Jap byta kupefläkt motor.. 10 000 svenska riksdaler inklusive kupee fläkten.. näje men va fasen tänkte jag, höll på o svimma.. Så jag åkte hem klurade lite o funderade.. dom trodde man behövde riva hela instrumentpanelen.. men efterett tag , lite klurande o många svrdomar senare kom jag underfund med att man behövde bara srkuva bort två skruvar ifrån handsfacket.. så gjorde det o tänkte precis ta en liten titt så ingen jord eller så hade åkt ur, samt så det kom ström till den.. Och allt detta var i sin ordning. Så jag tänkte äsch plockar ut fläktmotorn själv på skojj o ser hur lång tid det tar, jaha.. sagt o gjort, på cirka 22 sekunder. nu kommer det kluriga.. När jag plockade ur den låg de en jädrans massa löv i den
I alla fall, då vrider jag på tändningen o sätter på fläkten och den startar inte nähä tänker jag o sitter o funderar och så råkar jag av en slump vända på den så den är åt fel håll, o jävlar då startar den.. så undrar om någon här kan veta va det är ? alltså sammanfattning.. den startar när ma håller den upp och ner, och den går på alla lägena.. Konstigt ? Ja minst sagt..
tacksam för alla svar ! =)
tacksam för alla svar ! =)
Ingenting är omöjligt, de omöjliga tar bara lite längre tid.
- By volvov702002