Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bewsfroe
Jag stog oxå inför det valet. Föll tillslut på original igen. Man får helt enkelt sköta dom mao bromsa dom torra ibland så fukten försvinner. Tydligen ligger problemet i att fukt gör att metallen själva bromsbandet sitter limmat mot börjar rosta så det separerar.
av Larzan
tomsa skrev:Plockade isär mina under kvällen och konstaterade att vänstersidans belägg hade släppt medans höger var ok.
:-)-)

Men var ska man handla från? INTE Biltema (sökning ger svar varför)
Volvos egna verkar ju vara skit,hur är det med de från vparts? eller från mekonomen som är dubbelt så dyra?
Vad ska man skaffa?
Volvos fungerar bra, så länge man byter dom vid jämna intervaller. (och använder dom)
Men annars Brembo, Ferodo, NK m.fl. men inte BILTEMA
av tomsa
Larzan skrev:
tomsa skrev:Plockade isär mina under kvällen och konstaterade att vänstersidans belägg hade släppt medans höger var ok.
:-)-)

Men var ska man handla från? INTE Biltema (sökning ger svar varför)
Volvos egna verkar ju vara skit,hur är det med de från vparts? eller från mekonomen som är dubbelt så dyra?
Vad ska man skaffa?
Volvos fungerar bra, så länge man byter dom vid jämna intervaller. (och använder dom)
Men annars Brembo, Ferodo, NK m.fl. men inte BILTEMA
Nu frågade jag om skillnaden mellan mekonomens & vparts,biltema har aldrig varit på tal.

Jag använder min handbroms varje gång jag ställer bilen för att hålla skiten i rörelse,en gammal vana sen 30 år :D

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]