Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zorro1981
Hej

Skulle fixa litte på under sidan av min 740 års mod 89.
När jag höll på med det så såg jag att det fanns lite rost så jag pillade lite på det och till min förvåning så blev det en grop dock ej genomgående .
Detta hålet sitter under främre passagerar sättet ungefär sidan om balken där hålet för drennerin sitter på insidan av det.
Nu till min fråga kan man fixa det tillfälligt med spackel sammt rostskydds färg så bilen går igenom bes som den ska in på nu snart.
Kan inte så mycket om rost lagning och har ej tillgång till svets så jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska laga det på bästa sättet möjligt.
Tack på förhand till er som hjälper mig med detta :D
av Waizguy
Hej!

Skrapa/Slipa bort all rostig och dålig plåt...mät upp hålet och bocka till ny plåt...svetsa dit ny plåt...måla underredsmassa.
Tvivlar på spackel på underredet men någon annan med spackelerfarenheter kanske vet mer :lol:

Edit: Nu har du väl redan besiktat men annars är det väl ingen ide att göra något Före besiktningen, du kanske har tur och får det på Bra Att Veta om det inte är bärande.

/// Waiz
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]