Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Måste säga att de på framsätena nog var bland de snyggaste skydd/överdrag jag sett.

Vad är det för material?
av Mccartney
crumpets skrev:Måste säga att de på framsätena nog var bland de snyggaste skydd/överdrag jag sett.

Vad är det för material?
Läderimitation, prisklassen är 2900kr hos ÅF. Man får väl se hur det ser ut om ett år :)
Användarvisningsbild
av Gurra82
kan hålla med om att det var de snyggaste av de fulaste, förstår inte hur man kan förstöra en så snygg bil med något så fult. Varför köper man skinn om man ändå inte använder det?
av Volvoidiot
Jävligt smart tänkt om man använder bilen mycket och dessutom arbetar med djur. Allt skit man drar med sig in i bilen/sätet när man tränar hund och häst stannar på skyddet vilket är super.

Dessa skydd är ju sjukt enkla att plocka av om man ska köra folk i bilen och då har du ett skinn under som är som nytt. Det kan inte bli bättre.

Visst är det trist att dölja det fina skinnet under dessa skydd men hellre det än ett slitet skinn om fem år pg.a in och uthopp med tjänstebyxor och skitiga kläder. Bra val tycker jag att skydda skinnet.
av Volvoidiot
Gurra82 skrev:kan hålla med om att det var de snyggaste av de fulaste, förstår inte hur man kan förstöra en så snygg bil med något så fult. Varför köper man skinn om man ändå inte använder det?
Vadå inte använda? Du sitter väl med röven i sätet?
Användarvisningsbild
av Gurra82
åh fan sitter man i sätet? jag menar så klart att man inte sitter direkt på skinnet utan klär in en snygg skinnstol med något som är så fult
av Volvoidiot
Gurra82: Du tycker alltså det är bättre att grus och skit hamnar direkt på skinnet bara för att du ska se skinnet? Är det inte bättre att man skyddar det om man använder bilen och risken för att man sliter ut skinnet i förtid?

Jag hade inte satt på skydd på sätena om jag använde bilen på ett annat sätt heller. Men man är väl rädd om grejorna?
av llesrof
Volvoidiot skrev:Ni som kör med hundar, har ni bagagerumsskydd?
Har ingen hund men har bagagerumsskydd i alla fall. Finns ingen anledning att inte ha det. Bagagerumsskydd alltså. Hund vill jag gärna slippa :mrgreen: Det är smidigt att lyfta ur skyddet och bara skaka av det.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]