- fre 09 mar 2012, 10:25
#626697
Min bil knackar.
Teknisk info:
Standard B200F Block.
530topp planad, portad o dubbla ventilfjädrar.
H-kam med ställbart kamdrev.
Öppet luftfilter.
BTR.
E85.
Standard tändning o standard sprut.
Bredbandslambda.
Vad jag vet går inte tändningen ställa om, kommer inte ihåg nu om det är LE eller LH 2.2, men tror det är LU-jetronic.
Om jag inte kan ändra tändningen, är det kammen jag får skystera lite då? O om jag ska gör det ska jag vrida den med eller från motorns rotation?
Har en fundering till då jag mekar mycket med V8 så vet jag att den finns en ultimat tändningsinställning på alla cheva tex 36grader utan vakuum fullt öppen på bensindrift.
Har volvo något liknande?
Teknisk info:
Standard B200F Block.
530topp planad, portad o dubbla ventilfjädrar.
H-kam med ställbart kamdrev.
Öppet luftfilter.
BTR.
E85.
Standard tändning o standard sprut.
Bredbandslambda.
Vad jag vet går inte tändningen ställa om, kommer inte ihåg nu om det är LE eller LH 2.2, men tror det är LU-jetronic.
Om jag inte kan ändra tändningen, är det kammen jag får skystera lite då? O om jag ska gör det ska jag vrida den med eller från motorns rotation?
Har en fundering till då jag mekar mycket med V8 så vet jag att den finns en ultimat tändningsinställning på alla cheva tex 36grader utan vakuum fullt öppen på bensindrift.
Har volvo något liknande?
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7 -> Detta är bara början...