Georgers skrev:har du köpt nya fälgar med?
du beskriver bara storleken på däcket men inte om det framgår nya eller gamla fälgarna.
Jag hade samma fälgar, jag har inte bytt nåt annat än fjäderben och spiralfjädrar, har inte sänkt bilen. Problemet är att däcken tar i stödbenet, även om jag hade sänkt bilen så skulle det inte ha nån betydelse. Jag har nu 15tum fälg med 185 däck 60 höga EP måttet på dom här fälgarna är 5mm grundare. dom ryms. Dom gamla fälgarna med däck monterade jag på v40in som jag tog dom här däcken ifrån och dom ryms på den bilen, det är en 97a. Det är en kille som jobbar på Bilia med däck som har varit med och hjälp mig med bytet, han kommer att hamna på psyket :) och sen har en annan däck kille kollat och säger, att jag inte har monterat nåt fel. Men förut fick däcken plats men inte nu längre. Jag har gett upp och jagar däck som man kan åka på till dom här 15on tummarna typ 195/55/15. Har lite ont om pengar, så jag skriver att jag jagar, det är ju bara att köpa annars. Jag har dom gamla stödbenen kvar jag har måttat allt på dom, hittar inget annorlunda, jag hade en vansinnig ide att ta en slägga och slå upp tallriken som fjädern ligger på, den ena däck killen sa: ingen dum ide Den andra sa : då får du göra en framvagnsinställning, det var just det jag tänkte på och avbröt slaget. Om nån fattar nåt så tar jag gärna emot förslag.