Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Konstigt jag fick 2 olika paket , jag regga mig för ca 3 veckor sedan, efter 12 dagar fick jag hem
Ett svart polestar paket innehållande 3 klisteremblem samt ett märke att sätta på nyckeln, och så Fick jag ett större blått paket med en blå fyrkantig polestar märke som jag inte riktigt vet var jag ska fästa, går ju inte direkt fästa på grillen då den sannolikhet kommer lossna, några förslag??
Hej!

Jag fick bara ett paket från Polestar så här verkar dom ha ändrat utskicken. Jag fick det fyrkantiga blå och med i kartongen låg instruktioner hur detta ska fästas på bakluckan under befintligt motoremblem.
Nu har jag inte satt dit det eftersom jag anser att det är inte världens snyggaste....

Finns en bild i denna tråd
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&p=574200
RobbanS skrev:Konstigt jag fick 2 olika paket , jag regga mig för ca 3 veckor sedan, efter 12 dagar fick jag hem
Ett svart polestar paket innehållande 3 klisteremblem samt ett märke att sätta på nyckeln, och så Fick jag ett större blått paket med en blå fyrkantig polestar märke som jag inte riktigt vet var jag ska fästa, går ju inte direkt fästa på grillen då den sannolikhet kommer lossna, några förslag??
Konstigt... jag tog och registrerade mig igen ifall det blivit något fel, men mtp att jag fått deras nyhetsbrev så måste det ju ha fungerat redan i september. Registrerade mig i alla fall med samma epost och (självklart) vin-nummer och registreringssidan sa inte ifrån.
OT: Brainy, Jag noterade att du hade en 2,4d med 205Hk och polestar. Finns det möjlighet att få 205hk via polestar, när jag tittar ang. min bil som är en MY10 så är max hk 195. Hur kommer det sig att du har 205hk?
Torwald: Jag har "gamla" 163hk-motorn, du har nya 175hk-motorn.

När polestar optimerar en motor så förändrar dom inte utsläppen, har något med miljöcertifikaten till motorn att göra om jag inte missminner mig.
Så eftersom din motor har lägre miljöpåverkan än min redan original så (från här så är det en kvalificerad gissning från min sida) kan de inte plocka ur mer än 195hk ur din motor utan att försämra utsläppen jmf med originalutförandet.

mvh
Anders
Brainy skrev:
RobbanS skrev:Konstigt jag fick 2 olika paket , jag regga mig för ca 3 veckor sedan, efter 12 dagar fick jag hem
Konstigt... jag tog och registrerade mig igen ifall det blivit något fel, men mtp att jag fått deras nyhetsbrev så måste det ju ha fungerat redan i september. Registrerade mig i alla fall med samma epost och (självklart) vin-nummer och registreringssidan sa inte ifrån.

Fick svar nu, dom kunde inte hitta mig i sin databas. Måste väl ha blivit något fel efter min registrering trots att jag fått deras nyhetsbrev.
Dom kunde i alla fall se att jag registrerat mig igen imorse och att ett "Owners Package" är på väg inom kort.

Bara att vänta några veckor till och se :)
[/quote]
Fick svar nu, dom kunde inte hitta mig i sin databas. Måste väl ha blivit något fel efter min registrering trots att jag fått deras nyhetsbrev.
Dom kunde i alla fall se att jag registrerat mig igen imorse och att ett "Owners Package" är på väg inom kort.

Bara att vänta några veckor till och se :)[/quote]

Såååå ja, den som väntar på något gott..... :o
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?