Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rampitsch
Då ska vi se om jag fattat saken rätt: det är alltså så att strålkastarna från en fas 2 passar fysiskt sett på en rad 1, dvs rätt in i fästena, skruv mm. Det som skiljer är elkopplingen?

Den har jag ju sett att det finns adaptrar för.

Tacksam för svar.

Mvh Rampitsch
Användarvisningsbild
av MartinS
rampitsch skrev:Då ska vi se om jag fattat saken rätt: det är alltså så att strålkastarna från en fas 2 passar fysiskt sett på en rad 1, dvs rätt in i fästena, skruv mm. Det som skiljer är elkopplingen?

Den har jag ju sett att det finns adaptrar för.

Tacksam för svar.

Mvh Rampitsch
Helt riktigt, blinkersen skljer dock fysiskt.

Höjdjusteringsmotorer skiljer också, men tror den enda skillnaden här är mellan H4 och H7, inte direkt fasrelaterat alltså.

/Martin
Användarvisningsbild
av rampitsch
Hmm, och dessa höjdjusteringsmotorer följer alltså inte med lykthuset? I sådant fall går det inte att montera ett lykthus med 2x H7 istället för den som sitter idag, den första versionen :???:

//Rampitsch
Användarvisningsbild
av MartinS
rampitsch skrev:Hmm, och dessa höjdjusteringsmotorer följer alltså inte med lykthuset? I sådant fall går det inte att montera ett lykthus med 2x H7 istället för den som sitter idag, den första versionen :???:

//Rampitsch
Köper du begagnat lär de följa med, bara att fåga där du köper.

/Martin
Användarvisningsbild
av rampitsch
Aha, okey. Och dem kontakterna är lika sinsemellan då...

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]