Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
V9097 skrev:Vilken besvikelse!

Det finns alltså inget alternativ där man kan få både hastighetsmätare och varvräknare med analog visning? Varken med traditionella indtrument eller med LED-displayerna :-(
Jag vill ha en bil och inte ett flipperspel! Kalla mig gänra gammalmodig.

Där går V40 bort för mig. Jag var väl ingen spekulant egentligen, men ändå. Överförs detta på övriga sotimentet blir det inga fler Volvobilar för mig.
Fast det finns ju både analog hastighetsmätare och varvräknare både på det traditionella instrumentet och det skärmbaserade instrumentet i Eco och Elegance-inställningarna.
Kolla in länken från pergrein ovan, bilderna är inte stora men det går att se en varvräknare till höger om den runda mittdisplayen. Ganska liten och svårläst iofs...
Användarvisningsbild
av V9097
laser2 skrev:Fast det finns ju både analog hastighetsmätare och varvräknare både på det traditionella instrumentet och det skärmbaserade instrumentet i Eco och Elegance-inställningarna.
Kolla in länken från pergrein ovan, bilderna är inte stora men det går att se en varvräknare till höger om den runda mittdisplayen. Ganska liten och svårläst iofs...
Jag ser det nu. Den finns, men bedrövligt ful. En mätare ska vara rund, ökande värde ska ge visaren en medsols rörelse. Det har Volvo tack och lov hållt fasst vid fram till nu på hastighet och varv, men tyvärr inte på tankmätare och motortemp som "på den gamla goda tiden"
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag tycker V40n är mycket snygg. Jag är säker på att den kommer sälja bra.

När man vant ögonen på de strama formerna och kastar ett öga på V50, förstår man att V50 är av en annan tid. Den ser nästan ut som en 245 i jämförelse. Men jag är ändå besviken på att V50 försvinner, eftersom den passat mina behov så bra.
av grålle1
Kan fortfarande sakna min 855 och faktiskt tycka att den fortfarande är snygg... men när jag kör min V60 eller ser nya V40 går känslan av att det var bättre förr fort över :-) :-)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Strategin vid utvecklingen av V40 har med all sannolikhet varit: "OK, den lastar inte lika mycket som gamla V40 eller V50, men den som vill ha lastkapacitet köper (minst) V70 ändå. Så slakta bagaget och gör den snygg istället"
av Lövet
Och det är nog inte fel. Betänk att den mest sålda bilen i Europa är Volkswagen Golf och den är inte nämnvärt större än V40. Det är främst uppe i norr vi gillar att köra runt med en massa luft i bilen 99% av tiden.
av grålle1
Dessutom finns ju V60 som i mitt tycke faktiskt får oförtjänt mycket stryk för dåligt bagageutrymme.... men visst, vill man åka skåpbil är nog Volvo inte rätt märke.
av grålle1
...längre :wink:
Användarvisningsbild
av StringerBell
Varför inte D4? Solklar kompromiss mellan bränsleekonomi och prestanda enligt mig.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]