Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders8
Min bil startar vanligen direkt.En dag när jag varit och handlat startade den bara till och dog sedan.Många startförsök utan resultat följde.Erindrade mig sedan att det välbekanta svaga surret från bränslepumpen uteblivit.Tog en hammare från skuffen och slog lite försiktigt på tanken underifrån och sedan startade bilen som en dröm igen och har inte krånglat på en vecka.
Min fråga är:
Går bilen att lita på eller är risken överhängande att jag blir stående med bilen utan att bli hjälpt av "knackningar" på tanken.
En ny pump kostar hela 3500 kr på bilia och jag vill gärna avvakta med denna kostnad ett tag.Bilen har föresten gått 23000 mil.
Vore väldigt tacksam för svar i denna brydsamma situation.
av Apollo
:) Hei hadde samme problem med min V-70 98 , startet ikke når jeg var på ferie i nord Norge , fikk tak på en brukt brenselpump fra Lykcele, 1250.-svk
Passer på alle 850/70 fra 92 til 2000 mod.
Koster ny i Strømstad 3000.- svk
Volvo i Strømstad sa til meg at det var bare å bytte hvist pumpen startet etter at jeg hadde banket på den, 99% at det var pumpen som det var fel på da.
av Frigge
Ja, felet kommer att komma tillbaka. Kanske inte imorgon men troligen när du minst vill det :wink:
av P3774n
Håller med föregående talare. Samma sak hände min bror. Starta som vanligt sen ville den bara inte, va då samma fenomen. Så byt! PS. du behöver inte köpa bilias. Finns ju på andra ställen med. Som Mekonomen, mm

Lycka till

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]