Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänk på att det inte finns någon värmeplåt över den "nya" ljuddämparen på bilens högra sida
om du har 1 utblås så har du värmeplåt över den ljuddämparen på vänster sida
Vill du ha 2 utblås och använder något system som har en ljuddämpare å höger sidan skulle jag rekommendera att montera värmeplåten detta för att bränsle påfyllnings rör och dyligt ligger i farosonen på höger sidan

Det du gör är att du demonterar den på vänster sida och monterar den nya som täcker över båda sidorna
denna värme plåt Kostar 510:- och när man kapat bort v sidans ljuddämpare så är det inga problem att byta värmeplåten

men om ni smyger omkring så kanske ni inte tycker detta är så viktigt
Själv drar jag rätt tungt i mellan åt så då blir det mycket varmt och vill inte direkt utmana ödet
spec inte då det kostar 500:-

om så önskas kan jag fixa art nr på denna plåt för dubbla utblås

//Gooose
gooose skrev:Tänk på att det inte finns någon värmeplåt över den "nya" ljuddämparen på bilens högra sida
om du har 1 utblås så har du värmeplåt över den ljuddämparen på vänster sida
Vill du ha 2 utblås och använder något system som har en ljuddämpare å höger sidan skulle jag rekommendera att montera värmeplåten detta för att bränsle påfyllnings rör och dyligt ligger i farosonen på höger sidan

Det du gör är att du demonterar den på vänster sida och monterar den nya som täcker över båda sidorna
denna värme plåt Kostar 510:- och när man kapat bort v sidans ljuddämpare så är det inga problem att byta värmeplåten

men om ni smyger omkring så kanske ni inte tycker detta är så viktigt
Själv drar jag rätt tungt i mellan åt så då blir det mycket varmt och vill inte direkt utmana ödet
spec inte då det kostar 500:-

om så önskas kan jag fixa art nr på denna plåt för dubbla utblås

//Gooose

Men vi som kör 2.5 och har dubbla utblås orginal har redan värmeplåten på båda sidor :D
RobbanS skrev:
peetan skrev:RobbanS:

Har mätt mina pipor, 90 mm och då finns det ca 30 mm kvar till det tar emot diffusorn.

peetan

Mina pipor är 130 mm breda ??:-/

Jag menade 30mm åt varje håll, 30mm vänster och 30mm till höger och ca 30mm rakt upp.

Så ca 150mm är hålen för utblåsen.

peetan :-)-)

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]