Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#622153
moffe skrev:Hmm...fick min 24.1. Undrar om jag behöver fundera på det?
Kanske de skickar en kallelse om det är något större fel eller om min bil hör till denna grupp.

Du behöver inte oroa dig. Om det är nåt med din bil kommer du få kallelse hem.
av Bonlo
#622602
Det gäller endast D3 & D5 i hela världen. Man har upptäckt ett bränsleläckage i högtrycks bränslepumpen. Tittar man på bränslepumpen så sitter det en lapp med ett datum på. Om detta datumet är mellan 18/1-14/2 så är bilen blockerad. I nuläget finns ingen mer info.
av perhall
#622625
moffe skrev:Hmm...fick min 24.1. Undrar om jag behöver fundera på det?
Kanske de skickar en kallelse om det är något större fel eller om min bil hör till denna grupp.
Tror att det alltid tar mer än 6 dgr från produktion till tidigaste möjlig uthämtning...
PH
av mutternw
#626007
Surrade med min säljare i går.
Nu var det kylarläckage som orsakar leveransstoppet, inte bränsleläckage som man sa från början?!

Dom skall få in delar under veckan.......? Känns som att det här kommer att bli en långdragen historia.

Ska bli skit kul att få en ny bil som stått på "verkstan" i ett par veckor!

Börjar fundera på om jag valt rätt, faktiskt. :|
av Willis
#626016
mutternw skrev:Surrade med min säljare i går.
Nu var det kylarläckage som orsakar leveransstoppet, inte bränsleläckage som man sa från början?!

Dom skall få in delar under veckan.......? Känns som att det här kommer att bli en långdragen historia.

Ska bli skit kul att få en ny bil som stått på "verkstan" i ett par veckor!

Börjar fundera på om jag valt rätt, faktiskt. :|
Det är la bättre att dem åtgärdar det innan du får bilen? Saker händer och det gäller allt, synd men sant.

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]