- ons 07 mar 2012, 07:28
#625997
Tjena alla "glada" ägare av Volvo med partikelfilter.
Jag är lite nyfiken kring intresse av en DPF emulator.
Jag har fått kontakt med en tillverkare som tillverkar en i mina ögon superprodukt , man plockar ner DPF , borrar/slår ut innehållet , kopplar in emulatorn till difftryck givare , LMM , tempprober och denna enheten emulerar ett fullt fungernade filter , av vad jag förstått så kan man även koppla dosan till datorn/programmerare och ändra värden såsom hur fullt filtret ska verkar mot ECM , så detta är inget fultrick med motstånd för flera tusen utan en riktig produkt med en mikroprocessor som tillverkas i EU samt är utvecklad i EU så inget Kina crap. Enl tillverkaren så kan ingen mjukvara/läsare , inte ens Volvos på verkstäderna se att det sitter en emulator där samt man slipper fylla på dyr eolysvätska (men man måste fylla eolystanken med diesel eller lysfotogen) , bilprovningen borde heller inte vara några problem då bilarna numer ODB läses , samt tillverkaren påstår att de inte har haft några problem med avgasvärden i Tyskland på ett TUV (tysklands motsvarighet till SBP) test.
Den prisuppgiften jag fått om man blir fler än 10 som beställer är 300 Euro / st + frakt ( ca 8-10 Euro / enhet)
Om någon är intresserad så kan jag pm:a den installationsanvisningen jag fått av tillvekaren (dock en generell sådan)
Om jag postat i fel tråd så ber jag moderatorn flytta inlägget.
Jag är lite nyfiken kring intresse av en DPF emulator.
Jag har fått kontakt med en tillverkare som tillverkar en i mina ögon superprodukt , man plockar ner DPF , borrar/slår ut innehållet , kopplar in emulatorn till difftryck givare , LMM , tempprober och denna enheten emulerar ett fullt fungernade filter , av vad jag förstått så kan man även koppla dosan till datorn/programmerare och ändra värden såsom hur fullt filtret ska verkar mot ECM , så detta är inget fultrick med motstånd för flera tusen utan en riktig produkt med en mikroprocessor som tillverkas i EU samt är utvecklad i EU så inget Kina crap. Enl tillverkaren så kan ingen mjukvara/läsare , inte ens Volvos på verkstäderna se att det sitter en emulator där samt man slipper fylla på dyr eolysvätska (men man måste fylla eolystanken med diesel eller lysfotogen) , bilprovningen borde heller inte vara några problem då bilarna numer ODB läses , samt tillverkaren påstår att de inte har haft några problem med avgasvärden i Tyskland på ett TUV (tysklands motsvarighet till SBP) test.
Den prisuppgiften jag fått om man blir fler än 10 som beställer är 300 Euro / st + frakt ( ca 8-10 Euro / enhet)
Om någon är intresserad så kan jag pm:a den installationsanvisningen jag fått av tillvekaren (dock en generell sådan)
Om jag postat i fel tråd så ber jag moderatorn flytta inlägget.