Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Dedde
Hej bilen dog för mig när jag skulle handla och den ville inte gå igång. Fick den till garaget har bytt bränslerelä och bytt tändelar. Funderar även på att byta bränslepump. Bilen går igång med hjälp av startgas och har ingen tomgång. Den går bra när man hart lite högre var men den luktar mycket soppa. Har läst myckert på forum men inget som stämmer på mitt problem hoppas jag kan få snabba svar. Tack i förhand.

Volvo 740 år 88 insprut.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du kollat reläet vid expansionkärlet, det kallas" hjälprelä till spridarna" och är en vanlig felkälla liksom dess jordanslutning som ofta ärgar.

Mvh GK
av Dedde
Nej har misstänk det relät. Måste Relät ha samma nummer som orginalet som sitter på. Eller kan jag ta ett likadant relä fast med annat nummer. Mvh fredrik
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror du måste ha ett likadant men det finns säkert på skroten, jag vet inte vad dom kostar nya.

Mvh GK
av Dedde
Hum ja skumm biljävel. Det satt inget sånt relä på bilen. Men det sitter ett brunt relä vid servo tanken som jag bytt idag. Efter att jag allat upp bilen kollat alla slangar och annat skit under bilen och inte hitta något som va fel så starta den som den skulle och gick på tomgången. Så hppas skiten löst sig. :)

Till salu volvo 740 gle automat går bra 6000kr nybes :D
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]