Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RobbanS
ang serviceavtal, när jag servar min bil på Rejems, så får jag rabatt om jag betalar med mitt volvokort, men jag undrar om det blir
mycket billigare om jag tecknar serviceavtal istället ?? Någon som vet ?
Nian skrev:
llesrof skrev:Serviceavtalet är kopplat till Volvokortet vare sig man vill det eller inte. Man betalar med Volvokort helt enkelt. Jag ser inga konstigheter med detta. Vill man åtnjuta alla Volvos förmåner så bygger det pä att man hsr ett Volvokort, ungefär som att man måste vara medlem i Ikea Family för att ta del av Ikeas förmåner. Står man, av olika skäl, utanför detta så tappar man många förmåner. Detta är inte unikt för Volvo. Det är många som vill att man skall vara med i klubben för att få förmånerna.
Jo men det är ju lite synd när man inte får ett kort. Men välkommen att köpa bil för över 300k är man.
Löjligt men sant. Vid 300 000kr köpet har dom bilen som säkerhet antar jag...
LOTEZ skrev: Vid 300 000kr köpet har dom bilen som säkerhet antar jag...
Det har du rätt i. Men Volvokortskrediten är en blancokredit. Dvs ingen koppling/säkerhet i bilköpet.
LOTEZ skrev:
Nian skrev:
llesrof skrev:Serviceavtalet är kopplat till Volvokortet vare sig man vill det eller inte. Man betalar med Volvokort helt enkelt. Jag ser inga konstigheter med detta. Vill man åtnjuta alla Volvos förmåner så bygger det pä att man hsr ett Volvokort, ungefär som att man måste vara medlem i Ikea Family för att ta del av Ikeas förmåner. Står man, av olika skäl, utanför detta så tappar man många förmåner. Detta är inte unikt för Volvo. Det är många som vill att man skall vara med i klubben för att få förmånerna.
Jo men det är ju lite synd när man inte får ett kort. Men välkommen att köpa bil för över 300k är man.
Löjligt men sant. Vid 300 000kr köpet har dom bilen som säkerhet antar jag...
Bilen köptes kontant.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]