Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ante2
Glömde skriva att priserna börjar på 225 000 och det gäller både T3 och D2.
av V60D5AWDPolestar
[quote="Ante2"]Dom nämde inget om vilka motorer som får AWD.

Ingen AWD :evil:
Får åka V60 att tag till :D :D
Användarvisningsbild
av Ante2
Nej tyvärr inte och dom ville inte svara på frågan om vilka motorer som får AWD heller.
Följ uppdateringar på hemsidan sa dom bara.
Men min säljare ska tillbaka till Sthlm den 27-28 mars där han får reda på vad mer som kommer på 40-serien och vad som händer till MY-13.
av V60D5AWDPolestar
Ante2 skrev:Nej tyvärr inte och dom ville inte svara på frågan om vilka motorer som får AWD heller.
Följ uppdateringar på hemsidan sa dom bara.
Men min säljare ska tillbaka till Sthlm den 27-28 mars där han får reda på vad mer som kommer på 40-serien och vad som händer till MY-13.
Har fått inbjudan till VIP-kvällen i Volvos showroom den 27:e mars för V40 och V60-hybriden. Får väl försöka få någon att försäga sig.....
Användarvisningsbild
av Ante2
Ja du får pumpa dom på information...
av matzen10
V60D5AWDPolestar skrev: Får väl försöka få någon att försäga sig.....
Japp! Om det skulle behövas kan vi nog extrautrusta dej med el-pistol, skopolaminsprutor & knogjärn; sk Persuation-Pack :mrgreen: :-)-)

/M10
av wennsrog
Har nya V40 samma felkonstruerade vindruta som alla andra nya Volvo (inkl V50) ?
Ingen värme når ytan där torkarbladen vilar normalt.
Kan inte ha testats i riktiga vinterförhållanden.
Användarvisningsbild
av laser2
Är det någon som sett hur de vanliga fysiska instrumenten ser ut, är de bara "rip-off" från 60/70-serierna?
Hittills har jag bara funnit bilder på det nya skärmbaserade instrumentklustret, som iofs verkar ganska snyggt med möjligheterna att ändra utseende.
av pergrein
Finns på volvos sida : http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... 5f70b45a5d

På instrumentgrupp/digital instrumentgrupp

Är analoga mätare istället för digitala annars ser dom lika ut...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av V9097
Vilken besvikelse!

Det finns alltså inget alternativ där man kan få både hastighetsmätare och varvräknare med analog visning? Varken med traditionella indtrument eller med LED-displayerna :-(
Jag vill ha en bil och inte ett flipperspel! Kalla mig gänra gammalmodig.

Där går V40 bort för mig. Jag var väl ingen spekulant egentligen, men ändå. Överförs detta på övriga sotimentet blir det inga fler Volvobilar för mig.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]