Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av qwerty
Hittar du dom i några tester?

Man får ju oftast vad man betalar för.
Välj bland Dunlop, Pirelli och Goodyear i 1000-1100kr klassen istället. Både för din egen samt dina medtrafikanters hälsa. Säkerhet prioriterar man inte bort.

För egen del blir åtets däcksval en test av continental Premium contact 2.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Billiga däck rullar dom också... Men det är i krissituationer (undanmanöver, panikbromsning o.s.v.), och speciellt på vått underlag som det märks att dom är just bara billiga och inget annat.....
Användarvisningsbild
av Vojje
Johnnie skrev:Hej, tänkte fråga om nån har erfarenhet eller vet nåt om Goodride SV308 225/45 ZR17 94W XL?
Jag tänkte kanske köpa dom till min S80. Det är rätt bra pris, ca 2600 för 4 st.
Duger dom bra för normal körning? Ska inte köra å tävla med bilen. :)
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Klart att de duger till normalkörning. De däcktester herrarna refererar till har sannolikt endast testat nya däck. Vem vet hur 1000-kronors-däck fungerar efter 1500 mil. Antagligen i paritet med ett Kinadäck.
av qwerty
Vojje skrev:
Johnnie skrev:Hej, tänkte fråga om nån har erfarenhet eller vet nåt om Goodride SV308 225/45 ZR17 94W XL?
Jag tänkte kanske köpa dom till min S80. Det är rätt bra pris, ca 2600 för 4 st.
Klart att de duger till normalkörning. De däcktester herrarna refererar till har sannolikt endast testat nya däck. Vem vet hur 1000-kronors-däck fungerar efter 1500 mil. Antagligen i paritet med ett Kinadäck.

Och hur tror du då att ett kinadäck presterar efter 1500 mil?

Skärp dig för tusan, du kan inte på allvar mena att ett skitdäck blir bättre ju mer slitet det är.
av llesrof
Vojje skrev:
Jag tror att du har fel. Tror det var Vi Bilägare som testade vinterdäck inhöstas och hade med ett begagnat Nokina Hakka R och det presterade i princip lika bra som ett nytt och oerhört mycket bättre än skitdäck från Kina. Kvalitétsdäck presterar bra även när de rullat några mil.

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]