Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Akvaristen
Hej,

Har sökt på forumet men inte hittat rätt info. Bränsleröret på bilen har rostat sönder och verkstan vägrar laga(fordonstekninskt gymn. "det var för grisigt") Nu får jag laga själv. Sitter nu på annan ort o ska köpa grejer.

vad har bromsröret för diameter? kan man köpa biltemas 8mm kopparrör? Funkar det att byta ut nästa hela och skarva med stålspunnen bränsleslang, slangklämma, mot de delar som är hela?

Måste jag tömma och ta bort tanken? är det några fler delar som måste monteras bort?

Bilen läcker som fan tydligen, fordongymnasiet vill belägga den med körförbud men de går ju bara göra via besiktningen eller polisen.

Volvo 945 Classic -98
av Akvaristen
Det var ett helvete att få dit röret. Målet var att byta hela röret upp till pump. Det gick inte utan att montera bort axel, avgassystem mm. Nu blev det skarvar istället. En vid avgassystemet och en skarv vid den mjuka slangen mot soppafiltret. Undrar vad bilbes kommer att säga... Jag har själv fullt förtroende för lagningen. Kvalitetsslang, kopparrör och dubbla slangklämmor i god kvalité o rätt dimension.... Vill SPB jävlas så säger de väl att jag måstre ha skruvade banjokopplingar på "trycksidan".... trots att inga andra bilar har det...

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]