- mån 05 mar 2012, 22:21
Men jag håller med dig om att jag är lite förvånad att det inte kom redan till detta modellskiftet. Och kanske lite besviken eftersom jag gillar den elekriska p-bromsen bättre.
vicster skrev:Jag skulle säga att elektrisk p-broms aldrig varit inne på volvos bilar i det här segmentet, så har svårt att se det som att den manuella är på väg tillbaka. I de större (och dyrare) modellerna så har volvo kostat på sig en elektrisk p-broms, och det tvivlar jag på att man kommer gå tillbaka från. Nästa stora uppdatering av v40 kommer nog också få det.Ante2 skrev:Då var det snart bara en dag kvar tills man får kolla in och känna på nya V40.Kolla gärna om det verkligen är så att en fysisk/steglös handbroms är påväg tillbaka. Måste säga att jag blev lite förvånad när jag såg interiörbilderna på V40, i och med att det inte ens går att välja "manuell" handbroms i 60-, 70- och 80-serien. Fråga även vad som är standard! :)
Tänkte avlägga en rapport här av dom första intrycken efter tisdagens Sthlm besök.
Någon som vill att jag ska kolla in något speciellt?
Men jag håller med dig om att jag är lite förvånad att det inte kom redan till detta modellskiftet. Och kanske lite besviken eftersom jag gillar den elekriska p-bromsen bättre.