Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mobi
Mina två motorer (är tydligen en motor till varje!) till strålkastarna slutade fungera samtidigt, kollat säkringen inget fel, har hört att det skall finnas ett relä, någon som vet var det sitter -kostar, svårt att byta själv???? Finns ju numera ingen elskiss med i instruktionsboken, någon som har?. Utesluter att båda motorerna ger upp samtidigt om det inte är relä eller säkring?
Användarvisningsbild
av hollan
om det inte är en v70 R awd du har så har du inga motorer till strålkastarspolning
du har 1st högtryckspump som sitter i spolvätskebehållaren som är till spolningen på strålkastarna säkring nr3 i motorummet 35ah relä placeringen är FST3 i samma box
du är förståss medveten om att ljusreglaget skall stå rakt upp för att spolningen skall fungera och att den inte spolar var gång du spolar rutan skall vara 10min mellanrum mellan spolningarna
av mobi
Nej jag har en V70-06 2.5T, då skall jag kolla igen, det var bara en som sa att det var två motorer, är det samma till vindruran som till strålkastarna så verkar det konstigt för till rutan funkar det.
Användarvisningsbild
av hollan
nej en högtryckspump till strålkastarna och en pump till vind och bakruta

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]