Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibäck
kamilenski skrev:Jag ångrar bara en sak med monteringen. Nämligen att jag kastade bort vinkelringar i plast dom följer med satsen. Biltemas givare är mycket känsliga. Och bör riktas lite uppåt. Just nu fick jag rikta upp dessa sensorer med tändstickor. :( annars skriker dom redan då bilen är halvlastat.
Är det fler som delar denna erfarenhet? Det vore bra att veta om man ska rikta upp sensorerna en aning eller om det går bra att de pekar "rakt" bakåt.
av Fred
Mina fungerar fint rakt monterade. De kan varna ibland om det ligger lite större stenar på en grusgång eller gräs som sticker upp men det ser jag inte som något problem. Jag backar inte blint ändå utan ser alltid till att kolla ordentligt innan jag kör.

Det ska tilläggas att jag har nivåreglering på min BiFuel så lastning påverkar inte bilens hållning nämnvärt.

Mvh
Fred
av mash100
Tacksam för hjälp.

Hur lång tid tar det för en verkstad att montera en Biltema backsensor (utan display).
Vad är rimlig kostnad för montering i en V70 -04 ? ??:-/
mvh mash100

pm om du har ett bra erbjudande i Stockholmsområdet :lol:
Senast redigerad av 1 mash100, redigerad totalt 0 gånger.
av mash100
Kofångaren skall lossar, borras hål för sensorerna, elen kopplas i backljuset.
Ungerärlig tidsåtgång? 1timma,2,3? Har fått kostnadsförslag vill bara kolla om det är rimligt
Någon som har gjort det tidigare ?
tacksam för svar ??:-/
skicka pm eller maila på: [email protected] om du är intresserad av göra jobbet
mvh
Användarvisningsbild
av Vojje
mash100 skrev:3timmar? ??:-/
Ungefär? ?:-/
Bilmeckande är ingen exakt vetenskap.
Tänk också på att verkstaden tar en gigantisk risk med prylar från B-tema.
(hjullager och motorolja undantaget, naturligtvis :D )
av kamilenski
mash100 skrev:Jag vet. men 3 timmar tycker du att verkstaden skall ta betalt för??
Om du kör in bilen, hissar upp, ner, körcut, skriver fakturan går det fortare. Då blir du debiterat för kanske 1 timma.
Glöm inte städningen efter all skit på golvet. Det blir en del vid demonteringen av bakre kofångare.
av mash100
kamilenski skrev:
mash100 skrev:Jag vet. men 3 timmar tycker du att verkstaden skall ta betalt för??
Om du kör in bilen, hissar upp, ner, körcut, skriver fakturan går det fortare. Då blir du debiterat för kanske 1 timma.
Glöm inte städningen efter all skit på golvet. Det blir en del vid demonteringen av bakre kofångare.
2-2.5 Timmar? Någon som har gjort det tidigare
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23

Är detta en "smart" lösning ?[…]

Vilken typ av katalysator bör jag köra[…]

Chippning av 940ltt 1996

Vad är det för trimcip du kör med? […]