Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
Blev sugen på nya hjul till bilen. Hittade ett par Rondell 18x8,5 ET13 Med 225-40-18 däck.
Vad tror ni, Kommer dom att ta i skärmkanterna bak? Bilen är Inte sänkt... OM det kommer att ta i går det att massera plåten så att dom går fritt?
Någon av er som kör med dessa dimensioner eller liknande som kan dela med er av erfarenhet? Gärna med någon bild så man ser hur det serut..
Användarvisningsbild
av Hygglo
Ingen som vet?
Damn.. Jag måste bestämma mig före Måndag om jag ska ha dom..
Användarvisningsbild
av Hygglo
robinmoppe skrev:jag kör med 18” fälg med 215/35- däck det tar i skärmkanterna bak vid lite djupare gupp på landsväg.

bilen är sänkt 35mm runt om,.
Ok tack.. då borde det ju gå om min inte är sänkt i bak?
Om den tar i skärmkanten bak är det inte bara å rondella bort en bit på kantens insida? Eller är det inte där det tar i?

Fram verkar det gå även om den är moderat sänkt..
Användarvisningsbild
av Hygglo
Läste i ett annat forum där man påstår att kapa bort matreal från skärmkanten ska man inte göra om man vill kunna besikta bilen. Däremot "valsa" kanten var okej.. Har aldrig hört talas om att bilprovningen har sagt något om detta förr.. Har ni?
Användarvisningsbild
av Hygglo
Hittade en film på tuben som visar hur man kan göra för att inte skada skärmkanterna
:lol: :D :roll: :mrgreen:
Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!