Mabuse skrev:tl22bq skrev:nä för då måste den gå på e85 hela tiden så vida man inte lägger upp några extra slantar och montera in en chipswitch så du har ett e85 chip och ett bensin chip
Wow, vad smart! Det hade jag ALDRIG kommit på själv... </sarkasm>
Du tror inte att sådant fanns med i diskussionerna när jag var i kontakt med dem, och att dessa extra slantar i detta sammanhang kanske inte är något problem?
Dessutom, E85-mackar växer på träd nu för tiden så att bara tanka E85 är inget problem.
men det blir bara krångel när man står med blandad tank.
Nej, det blir det inte. Du kanske inte är van vid att ha koll på läget, och då förstår jag att det kan bli krångel.
Jag har tidigare ägt en etanol-konverterad bil av annat märke, och då var det heller inte något krångel.
Dessutom, det är ytterst få bilar med insprutning som har problem att köra på 50/50 inblandning vid normal bensindriftsläge, så skulle man råka få blandat så går det ändå.
Gör som jag då och fixa det själv. Skit lätt sak när man har koll på läget

-) ska ta en bild på min beta version av dubbla PSOP44 Chip