Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mossbo
Japp då var det dags igen, de har pajat.
Finns nåt bra tips på hur man kan fixa dem själv utan att bli ruinerad. Drygt att behöva knappa in kvittering vid varje start......
Användarvisningsbild
av Guligan
Är du säker på att det inte bara frosten som har ställt till det? Mina sensorer bak har bråkat hela vintern, men nu när det är övervägande plusgrader så funkar de fint.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Har själv samma problem.. Det jag fått till mig är att utläsa felkod på förslagsvis Bilia och vilken av de 4 sensorerna som fellarmar. Det räcker med att 1 av dom inte fungerar för att sätta systemet ur funktion (av förståeliga skäl). Därefter köpa en ny / begagnad givare och ersätta med. Verkar logiskt :roll:
av mossbo
Ja det börjar med frosten/snö, men efter några mil så blir de sämre å sämre verkar det som. Har bytt 2 uppsättningar + nån enstaka. Kan man inte helt enkelt koppla bort dem så man slipper felkoden?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Vid service nu så utlästes det att det var höger bak som fellarmar permanent. Ska byta den till en ny, går på 1200. Den ska lackas först, sen sätter han dit den på några minuter sa han. Behövdes visst inte riva kofångaren!?
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]