Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
Hade bilen inne för lite småfix igår och då justerade min mek huvlåsen.... och nu är det som en våt dröm att stänga huven jmf med innan :) I princip bara att släppa ner den, som det skall vara alltså.
av MattiasD
grålle1 skrev:Hade bilen inne för lite småfix igår och då justerade min mek huvlåsen.... och nu är det som en våt dröm att stänga huven jmf med innan :) I princip bara att släppa ner den, som det skall vara alltså.
Jaså, jag får bara höra att det ska vara trögt....

Vet du vad meken gjorde? Bara justering eller byttes dämparna?
av danli
Jag var på verkstaden med min V60 och blev jag tillsagd att inte ta i för då riskera larmsensorn gå sönder, utan hellre trycka försiktigt vid behov.
Det kändes galet, skall be dem titta på min vid nästa tillfälle. Det är först vid sista 30 cm som huven ens vill stänga sig, så det finns ingen naturlig kraft ner.
av MW76
Annars kan man lägga på fingrarna och ge extra skjuts. Handlovarna är bannlysta...
av grålle1
MattiasD skrev: Jaså, jag får bara höra att det ska vara trögt....

Vet du vad meken gjorde? Bara justering eller byttes dämparna?
Han justerade bara huvlåsen! Jag fick tidigare huven justerad för jag tyckte det var olika glapp på höger och vänster sida, men troligen så förvärrade den justeringen trögheten i huvlåsen (för det justerade ju såklart inte meken (min ordinarie tekniker var tyvärr sjuk den gången)). Jag måste följa med (dra) huven ner till det är ca 30-40cm kvar (eftersom huven är så lätt), därifrån så släpper jag i princip igen den med en ytterst liten extra kraft, eller skjuts som någon uttryckte det. Känns mycket bra!!

Jag byter rem varje till varanat år. Vä[…]

Kolla plats 11 och 18 i bagaget. https://www.volvo[…]

D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]