Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En liten update, jag fick lämna ifrån mig bilen en vecka och fick ny delar monterade samt nylackad kofångare då det blev ett skrapmärke i lacken runt grillen. Väldigt bra folk jag hade kontakt med, de var Bilia i Segeltorp som jag lämnade in hos och där berättade man att dom hade ungefär en bil om dagen inne som hade blivit av med R-design prylar. De känns ju jättebra att veta de när man parkerar..
Knuten skrev:En liten update, jag fick lämna ifrån mig bilen en vecka och fick ny delar monterade samt nylackad kofångare då det blev ett skrapmärke i lacken runt grillen. Väldigt bra folk jag hade kontakt med, de var Bilia i Segeltorp som jag lämnade in hos och där berättade man att dom hade ungefär en bil om dagen inne som hade blivit av med R-design prylar. De känns ju jättebra att veta de när man parkerar..
Vad betalade du för denna reparation?? Fick du lånebil el fick du pengar när bilen va på lagning? Försäkringar hit och dit till allt nu för tiden. ??:-/

Visst nylackat blir snyggt men bättrade lackar är mycket klenare än fabrikslackat.... det är fan inte skoj med sabotage :evil:
Perra83 skrev:
Knuten skrev:En liten update, jag fick lämna ifrån mig bilen en vecka och fick ny delar monterade samt nylackad kofångare då det blev ett skrapmärke i lacken runt grillen. Väldigt bra folk jag hade kontakt med, de var Bilia i Segeltorp som jag lämnade in hos och där berättade man att dom hade ungefär en bil om dagen inne som hade blivit av med R-design prylar. De känns ju jättebra att veta de när man parkerar..
Vad betalade du för denna reparation?? Fick du lånebil el fick du pengar när bilen va på lagning? Försäkringar hit och dit till allt nu för tiden. ??:-/

Visst nylackat blir snyggt men bättrade lackar är mycket klenare än fabrikslackat.... det är fan inte skoj med sabotage :evil:
Jag betalade självrisken för stöld på 1800, samt 631 kr för hyrbil i en vecka. Volvia står för 75 % av hyrbilskostnaden när man har "Trygghetspaket". Jag valde hyrbil annars kan man få 100 kr/dag (om jag minns rätt) som ersättning. Det känns inte jättebra att de blev omlack, nu är de inte helt "original" längre :P
Knuten skrev: Jag betalade självrisken för stöld på 1800, samt 631 kr för hyrbil i en vecka. Volvia står för 75 % av hyrbilskostnaden när man har "Trygghetspaket". Jag valde hyrbil annars kan man få 100 kr/dag (om jag minns rätt) som ersättning. Det känns inte jättebra att de blev omlack, nu är de inte helt "original" längre :P
Ja just det går på stöld. Jag funderar själv hur det kan bli och med ett behov av bil varje dag framöver. Rätt va det är så står det en R-design på uppfarten utan grill mm. :-(O)
Ta bort, märk upp prylarna, ta foto på märkningen, sätt tillbaka. Eller sätt dit ej r design prylar :)
Blev själv bestulen på mina R-Design plastdetaljer förra söndagsnatten och fick nya på Bilia i Segeltorp i Torsdags för att bli av med dem igen lördagen därpå!
Jag var borta från bilen i max 30 min mitt på dan i Skärholmens parkeringsgarage med hur mycket folk som helst. Helt j-a sjukt!
På BIlia sa dom att tjuvarna börjat gå in i på Bilia och sno R-Design detaljer också. En kund skulle hämta sin bil och de körde ut den ur garaget, men han hann bara in och betala självrisken, för att sen upptäcka att grejjerna vara borta när han kom ut till bilen igen!!

Polisen får ju inte hålla med brottsprovokation, men hur svårt kan det vara att ställa upp en R-Design bil på någon parkering i Skärholmen eller Kungens kruva och bara sitta och vänta i någon timme?

Jag börjar lacka ur på detta nu.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 20

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]