Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Jag ville skaffa volvogardiner till V60 men vissa som jag känner säger att dem inte hjälper så mycket. Darför tänkte jag satsa på Solarplexius till V60 bara till rutorna på bakdörren.Jag vill skydda barnen.
Jag har läst om Solarplexius och vet att många klagar att det skramlar,immar osv men det är inte så viktigt för mig.Jag planerar att använda den bara när jag gör långa resor.
Nu till frågan, Är det verkligen så lätt att montera och demontera Solarplexius som det sägs?
Användarvisningsbild
av PalmE
Har bara haft det till en tidigare S40 och jag kan inte heller rekommendera dom, dessutom riskerar du att repa gummilister och inredning om du ska ta i och ur dom. Jag skulle lägga pengarna på riktig proffstoning istället, ta en lite ljusare film om du är rädd för att det ska bli för mörkt. :-)-)
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Gjorde så här på min V70 som jag hade tidigare.
Köpte http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... uk-393260/
och klippte till dessa så att de passade på alla 5 rutorna, lätta att ta bort när 500 mila resan till Kroatien var avklarad, lät faktiskt de bakersta vara kvar(går inte att veva ner bakrutorna när denna sitter på).
Användarvisningsbild
av sony
PalmE skrev:Har bara haft det till en tidigare S40 och jag kan inte heller rekommendera dom, dessutom riskerar du att repa gummilister och inredning om du ska ta i och ur dom. Jag skulle lägga pengarna på riktig proffstoning istället, ta en lite ljusare film om du är rädd för att det ska bli för mörkt. :-)-)
Det var det jag var rädd för. Med anndra ord är det inte lätt att demontera Solarplexius.
Användarvisningsbild
av sony
Blixnabb skrev:Gjorde så här på min V70 som jag hade tidigare.
Köpte http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... uk-393260/
och klippte till dessa så att de passade på alla 5 rutorna, lätta att ta bort när 500 mila resan till Kroatien var avklarad, lät faktiskt de bakersta vara kvar(går inte att veva ner bakrutorna när denna sitter på).

Låter intressant :) Är det lätt att montera och demontera som Biltema säger?
Vilka nyanser finns det?
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Relativt enkelt att ta av och på när man väl har klippt till arken på ett bra sätt, tog någon timma för alla 5 rutorna.
De är känsliga för veck när de ligger ner mellan gångerna som man använder dem.
Jag ser att de har en annan variant idag än den jag använde, min var full av små runda hål, den nya verkar vara mer lik en vanlig solfilm.
Men 30:- är inga pengar köp en och testa.
Finns bara i en nyans.
av breakdown89
Jag har använt biltemas återanvändningsbara solfilm, och det var rena skräpet tycker jag. Gjorde enligt konstens alla regler och anvisningar, men dagen efter jag tonat så hade filmen ramlat av rutorna :-)
av grålle1
Har också provat Solarplexius på tidigare bil och röstar också nej! Inte alls så lätt att montera i och ur som det sägs.... att det sen dessutom blir fult är ju argument nog för mig (valde mörka rutor från fabrik). Hade Volvos solgardiner på förra bilen (V70N) och tyckte de var riktigt bra, men jag hade iofs tonade rutor OCKSÅ!.
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]