Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Bra tips med placering av ballasterna. Blev ju bra det där. Nu väntar vi bara på en ljusrapport! :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Ja det gick ju bra det där med "jag fixar senare".

Det gnagde mig för mycket så jag gick ut igen och fixade det. Lösningen var att vända ballasten åt andra hållet så kablarna kommer undan. Eftersom jag inte kopplar någonting direkt mellan lykta och ballast så fungerar det bra, annars hade det varit jobbigt att ta loss lyktan.

Bild

Satte fast likriktarbryggan inne i lyktan så den inte skulle riskera att klämmas mot reflektorn när nivåregleringen körs.

Bild

Omkring 150kr/st kostade nya täcklock till lyktorna, känns bra att ha när dom gamla numer ser ut så här.
Bild

Angående ljuset så känns det bra, men tyvärr så verkar det inte vara riktigt samma färg som på halvljuset så det blir en väldigt tydlig gräns. Men mina halvljuslampor har ju rullat 7500mil nu så det är inte otroligt att de börjat ändra färg.
av stefan.li
Riktigt intressant tråd även om jag inte riktigt hänger med till 100% måste läsa tråden ett par gånger till. Är det nån av er som skulle kunna sammanfatta detta och gärna göra en beskrivning på hur man ska koppla detta, jag är villig att betala för en sådan beskrivning.

Jag har lite elektronik bakgrund och skulle nog lyckas koppla in med relä med lite klurande men skulle gärna ha en beskrivning så jag slipper chansa.

Det jag är ute efter är en vidare utveckling på den här bilden, Var ska ballasten in osv
Bild
av Duvskog
Relä och brygga inne i lamphuset. Ballast buntade jag fast i plåten över lamphuset så att säga. Borrade hål i den svarta plåten som går horisontellt över monterat lamphus. Gott om plats. Använde 50w från Xenonkungen. Verkar lysa bra, väntar dock på riktigt mörker för att testa ordentligt.

Stort tack till alla som fyllt på med info i tråden!
av stefan.li
Duvskog skrev:Relä och brygga inne i lamphuset. Ballast buntade jag fast i plåten över lamphuset så att säga. Borrade hål i den svarta plåten som går horisontellt över monterat lamphus. Gott om plats. Använde 50w från Xenonkungen. Verkar lysa bra, väntar dock på riktigt mörker för att testa ordentligt.

Stort tack till alla som fyllt på med info i tråden!
Tackar, tänkte mer på hur ansluter man allt, på bilden ser jag bryggan och relät men var ansluter man ballasten och strömmen från batteriet?
Användarvisningsbild
av Camel
stefan.li skrev:Tackar, tänkte mer på hur ansluter man allt, på bilden ser jag bryggan och relät men var ansluter man ballasten och strömmen från batteriet?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 20#p621248
Camel skrev:Om vi ska försöka oss på en sammanfattning av tankegångarna i denna tråd så skulle jag konkret föreslå att man kopplar enligt detta schema på V70II MY08-MY09:

(Klicka för större bild)
Bild
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 20#p621270
Camel skrev:Här är några foton på plusplint resp. jordanslutning som är lämpliga att använda:
OBS! Tänk på att plusplinten har 12V från batteriet. Koppla loss batteriet innan denna plusanslutning lossas.

Plusplint (röd pil)
(Ledningen och säkringen som redan finns på plusplinten på bilden är till mina extraljus)
(Klicka för större bild)
Bild

Jordanslutning (Röd pil)
Använd ledigt hål med rätt jordskruv. Jordningspunkter finns på båda sidor.
(Klicka för större bild)
Bild
av stefan.li
Spoiler »
:D Helt perfekt, tackar så hemskt mycket. :-)-)
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Inte citera hela föregåede inlägg...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 25

Behåll 3"DP och katten, skarva sedan p&[…]

Tack för input! Har varit upptagen med att by[…]

Fortsätt i den nya tråden. Den här[…]