Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockeanttila
Airbag lampan på min V40 2,0 T -03 lyser och vet inte vad som är problemet. Förslag?
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken. Tänk på rubriksättningen i framtiden!
Användarvisningsbild
av #27
Åk till någon som kan läsa ut felkoderna till att börja med.
av hunterxx
I min bil var det kontakten under förarstolen som var dålig och behövde bytas. Felkoden pekade på SIPSen.
Användarvisningsbild
av Ahlinma
hunterxx skrev:I min bil var det kontakten under förarstolen som var dålig och behövde bytas. Felkoden pekade på SIPSen.
Exakt var sitter den kontakten? Har oxå en Airbaglampa som lyser som indikerar fel i SIPS. Kanske samma fel som du hade?
Användarvisningsbild
av MechaniX
Åk iväg och läs ur koderna så vet du vilken airbag det gäller. På min bil var det passagerarsidans sidoairbag som hade dålig kontakt under stolen. Man måste iallafall åka in och få felkoden/lampan släckt.
Användarvisningsbild
av Ahlinma
Var oxå fel på SIPS på passagerarsidan. Så jag får kolla min kontakt.
av hunterxx
Ahlinma skrev:
hunterxx skrev:I min bil var det kontakten under förarstolen som var dålig och behövde bytas. Felkoden pekade på SIPSen.
Exakt var sitter den kontakten? Har oxå en Airbaglampa som lyser som indikerar fel i SIPS. Kanske samma fel som du hade?
Precis, den sitter under stolen. Tror själva kontaktstycket är grönt..men det lär ju vara olika beroende på årsmodell.
Men ni måste ändå släcka lampan eftersom koden lagras om jag inte minns fel.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]