Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan har lite strul med med min 745! Den pendlar mellan 500 och 1000 varv! Ibland pendlar han med snabba impulser och ibland lite mer lugnare svaj! Och iblan vill han nästan dö men går upp och lägger sig vid 1000 varv igen! Det händer även att den ligger stadigt någon minut! Tog bort lmm och skulle titta på den då ser jag att det är någon seimens 1537-1067-91 vad är det för lmm har aldrig sett den typen! Mycket tacksam för svar! Mvh richard
Du har en Siemens LMM eftersom motorsystemet Regina/Rex kommer från Siemens.Har du tagit ut felkoder? Har problemet uppstått nyligen eller har det kommit smygande?

Mvh GK
Efter flera år med ojämn tomgång, (framför all förhöjd) hittade jag till slut felet (tack vara er på forumet). efter att ha provat att spruta flera gånger med startgas överallt, började jag "plocka bort" och plugga vacuumslangarna en efter en. När jag pluggade slangen till "vacuumtanken" som ligger längst fram under "kofångaren" gick bilen som en klocka, och har gort så sedan dess. Nu vet jag inte om alla modeller har den tanken (jag har AC, och vacuumstyrt ventilationssystem) men min ventilation fungerar utan tank. (740 glt 16V -88B)

Mvh
lennart
kolla en gång till med startgas, se till att spraya ordentligt runt insugsgrenröret och försök komma till även underifrån. mager blandning innebär ju för mycket luft i förhållande till bensin i cylindrarna.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]