- fre 02 mar 2012, 12:35
Motorstyrning och annat som kan påverka bilens lagkrav vad gäller utsläpp osv kan de ju köra eget system på.
Variosboy skrev:Anledningen torde vara att 99,99% av alla som köper en V70 skiter blankt i alla knappar, rattar, spakar och inställningar, när man startar bilen ska den gå och när man stänger av ska den stanna!Volvo borde basera sina bilars styrning vad gäller komfortinställningar på Open source alltså, kanske linux ?
Skulle tro att rätt många aldrig rör sina inställningar mer än en gång om ens det..
Så Volvo har ju i det fallet sprarat 13,5 på helt rätt saker, varför skicka med 13,5 till 99,99% när det bara är 0,01% som vill ha det?
Själv skulle jag lätt kunna komma 100 inställningsmöjligheter till som inte finns i bilen, saker som vore enkla programvarubaserade grejer egentligen och som jag vill ha, men eftersom jag tillhör de 0,01% som vill ha det så får jag ju helt enkelt gilla läget, alternativt fixa det själv på något sätt..
Motorstyrning och annat som kan påverka bilens lagkrav vad gäller utsläpp osv kan de ju köra eget system på.